Szabadban javuló tanulmányi eredmények

Egy tanulmány szerint, minél több időt töltenek a gyerekek a szabadban, annál valószínűbb, hogy az iskolában jó eredményeik születnek majd.

Az amerikai NWF (National Wildlife Federation) új jelentése szerint a növekvő tendenciát mutató négy fal közötti időtöltés a gyermekek esetében több, olyan hatással is jár, amelyek rontják a gyerekek iskolai teljesítményét.  A jelentés egyik szerzője, Kevin Coyle úgy véli: ?a mai, főleg bel térben tartózkodó gyerekek sokkal inkább dekoncentráltak, könnyen elveszítik figyelmüket, kevésbé fittek és jóval agresszívebbek, vagyis, nagyon nehezen kezelhetők az osztálytermi környezetben. Sőt, olyanok is akadnak közöttük, akik sem társaikhoz, sem a felnőttekhez nem képesek megfelelően viszonyulni.?

Az oktatásfejlesztési szakember hozzátette: ?a szabadban töltött idő nem csupán az egészségi állapotot fejleszti, de a koncentrációs időt is növeli, miközben csökkenti az agresszivitási szintet, ezzel, közvetve, jobb iskolai eredményekhez, a tanulás előremozdításához vezet.?9043A szakember úgy véli, a szabadban töltött idő hiánya a tanulási készségek kialakulása ellen hat. Az NWF éppen ezért a szabadtérben zajló tanítás lehetőségét propagálja, amelynek hatékonyságát az EE (environmental education ? kb. környezeti oktatás) programot alkalmazó iskolák eredményei is bizonyítják.

Az ilyen programot bevezetett iskolákban a diákok bizonyos órákat a szabadban töltenek, és a tanulókról általában megállapítható, hogy jobb pontszámokat érnek el matematika, olvasás és írás tárgyakban. Az Illinoisi Egyetem kutatói ezzel egybehangzóan arra mutattak rá, hogy a tanítás utáni, vagy hétvégi szabadtéri aktivitás is nagyon hatékony a figyelemcsökkenéses szimptómák visszaszorításában.

Forrás: