Média bácsi oktat 2011-09-30 Iskolatáska Megosztás: Tweet A közmédiumoknak segíteniük kell a szülőket a nevelésben, a pedagógusokat pedig az oktatásban. A közmédiumoknak segíteniük kell a szülőket a nevelésben, a pedagógusokat pedig az oktatásban – hangsúlyozta előadásában Görög Athéna, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) gyermek- és ifjúsági műsorainak főszerkesztője pénteken Budapesten az Oktatási törvények célegyenesben címmel rendezett konferencián. A pénteken és szombaton zajló HunDidac 2011 – A tanév itt kezdődik! elnevezésű oktatási szakkiállítás keretében tartott rendezvényen Görög Athéna kiemelte: szükség van olyan televíziós oktatási programra, amely "követi és kiegészíti a nemzeti alaptantervet, és elősegíti a gyermekek fejlődését a következő kategóriák szerint: művészetek, egészségmegőrzés és testnevelés, irodalmi és nyelvi művelődés, tudomány és technológia, szociális készségek fejlesztése, tehetségkutatás, családi életre nevelés". Ennek eléréséhez és megfelelő szakmai színvonalon tartásához fontos létrehozni olyan oktatási projekteket a közmédián belül, amelyek segítségével "méltó színvonalon, az ország legnagyobb tantermévé varázsolhatják a közmédiát" – fogalmazott az MTVA szerkesztőségvezetője a HunDidac Szövetség szakmai támogatásával a Modern Iskola című magazin által rendezett eseményen. Arról is beszélt, hogy "olyan műsorokat kell gyártanunk, amelyek segítségével a diákok újra kedvet kapnak a természettudományokhoz", ennek eredményeit pedig a televízió és az internet csatornáin keresztül lehet közérthetővé tenni. Az MTVA nagy erőkkel azon dolgozik, hogy eljuttassák ezeket a tartalmakat e médiumok eszközeivel a diákokhoz – mutatott rá. Görög Athéna felhívta a figyelmet: a gyermekműsorok optimális ideje a nem tematikus csatornákon hétvégén 7 és 11 óra, hétköznap 17 és 19 óra közé esik. Kitért arra, hogy az igényes közszolgálati gyermekműsorok elkészítése sokba kerül, mert "nem tudjuk (…) stúdióbeszélgetésekkel kiváltani" a fiatalokat érdeklő műsorokat. Ezzel összefüggésben elmondta, hogy a Csudaszombat című, egész napos műsor az M2 csatornán sikeres volt. Délelőtt a kisebbeknek rajzfilmeket, mesefilmeket és bábfilmeket sugároztak, délután a nagyobbak figyelmét zenés, színházi és dramatikus játékokkal igyekeztek lekötni, este pedig a Magyar Rádió szimfonikus koncertjét közvetítették. "Nagy öröm számunkra, hogy ezen a napon több mint 1,3 millióan néztek bele az M2 műsoraiba", az esti hangverseny pedig bekerült a Magyar Televízió tíz legnézettebb műsorába. Az M2 következő tematikus napja október 29-én lesz, amikor az állatok világnapja alkalmából természetvédelmi és környezetvédelmi műsorokat adnak. Novemberben tematikusan foglalkoznak majd műsoraikban oktatással, tudománnyal, médiával, illetve karácsonykor indul a bibliai vetélkedősorozatuk, amely jövőre 20 héten keresztül lesz látható – sorolta Görög Athéna. Az MTVA szeretne egy konferenciát is szervezni a tömegtájékoztatásról a kormányzat képviselői, illetve pszichológusok, pedagógusok részvételével, mert "csak úgy lehetünk ütőképesek, ha az összes hazai és nemzetközi erőforrást hatékonyan tudjuk a saját előnyünkre fordítani". Mint mondta, gyermek- és ifjúsági műsorok híján jelenleg felnőtt tartalmú műsorokat néznek a gyermekek a közvélemény-kutatások eredményei szerint. A közszolgálati médiának ezért vetélkedőket és dokumentumfilmeket kell készítenie a művészetekben, a tudományokban vagy a sport területén sikeres fiatalok és az őket támogató szülők közreműködésével. Elmondása szerint a 13-17 évesek médiaszükségletük kielégítésére döntő többségben az internetet választják, a 9-16 éves korosztályban pedig a magyaroknak van a legtöbb ismerősük a Facebook és az Iwiw közösségi portálokon. A közszolgálati médiának ezekre a fiatalokra kell építenie a kampányát, hogy visszaszerezzék őket nézőként – hangsúlyozta. Görög Athéna annak a meggyőződésének adott hangot, hogy 9 éves korig teljesen elkülönített oldalt kellene létrehozni az interneten, ahol mesevideókat nézhetnének és memóriafejlesztő játékokkal játszhatnának a gyermekek. Az elkülönítésre azért van szükség, hogy az ott lévők még véletlenül se találkozhassanak a bűnügyi és bulvártartalmú hírekkel. A 9-18 éveseknek oktatási, kulturális és szórakoztató anyagokat is tehetnének fel – tette hozzá. A rendezvény kiemelt médiatámogatója a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap. A program keretében számos taneszközgyártó és -forgalmazó cég mutatja be termékeit a felállított standokon. Forrás: