Nyaralás és felszedett kilók 1. rész

Sokan megszállottan diétáznak, hogy a nyaralás idejére jól mutassanak fürdőruhában, majd amikor végre megérkeznek a kiválasztott pihenőhelyre, nyugodt szívvel falatozni kezdenek.

Mert megérdemlik, mert ez a pihenés és nem a megszorítások időszaka. Ez így igaz, de megéri a sok hetes vagy akár hónapos szenvedés, ha hazatérve megint képtelenek vagyunk begombolni a nadrágunkat?

A legnagyobb súlygyarapodást kétségkívül az all inclusive, azaz a teljes ellátást nyújtó szállodákban lehet összeszedni. Nehéz ellenállni a svédasztalos kínálatnak. Ilyenkor muszáj mindent megkóstolni. Pedig ezt is lehetne okosan csinálni.

Akár még le is adhatunk a pihenés alatt egy-két kilót, de már azt is sikerként könyvelhetjük el, ha az elért súlyunkat megtartjuk. Lássuk, mi mindent tehetünk ennek érdekében egy mesésen bőséges kínálat láttán.

Fejedelmi reggeli A szállodák reggeli kínálata többnyire olyan széles körű, hogy az ember akár egy órán keresztül is képes enni. Ezzel nincs is semmi probléma, hiszen reggel nyugodtan ehetünk akár szénhidrátot is. Kezdjük a reggelit egy nagy pohár gyümölcslével. Utána fogyasszunk egy kis gyümölcsöt. Ezzel elérjük, hogy a gyomrunk egy kicsit eltelik, már kisebb mennyiség fér bele a magasabb kalóriatartalmú ételekből. A gyümölcs után bátran fogyasszunk egy kevés meleg ételt, majd lezárásképp egy pohár joghurtot. Ez igen nagy mennyiségnek tűnik, de bizony egy jó időre előre ettünk. A bőséges reggelit ugyanis csak egy nagyon könnyű, szinte említésre sem méltó ebéd kövesse.

Foto:pixabay.com

Könnyű ebéd A nyári nagy melegben szerencsére nem jellemző a farkasétvágy. A bőséges reggelit követően vágjunk bele a nyaralás örömeibe. Menjünk le a tóhoz vagy a tengerpartra, pihenjünk, és persze ússzunk, mozogjunk sokat. Mivel reggel igencsak jóllaktunk, az ebéd a szokásosnál jobban kitolódhat.

Tehát, ha valaki máskor általában délben ebédel, egy kiadós korai lakoma után délután két-három óra felé éhezik meg. Ekkor azonban csak valami nagyon egyszerű ételt fogyasszon. Egy kis halat nagy adag salátával, grillezett húst szintén salátával. Kerüljük a sült krumplit, a rizst, lakjunk jól friss zöldségekkel, salátafélékkel. A túl nehéz ételek a melegben nagyon megterhelik a gyomrot, az ilyen túlkapásokból akár hányás, hasmenés, rosszullét is lehet.

Visszafogott vacsora A szállodákban a vacsorák a reggelikhez hasonlóan svédasztalos jelleggel működnek. Mivel az ebéd könnyű volt, nem nehéz beleesni abba a hibába, hogy gyorsan belapátoljunk valami igencsak laktatót. A legjobb taktika az, ha nem kapkodunk el semmit. Kezünkbe véve egy jó nagy tányért, pakoljuk tele salátafélékkel, zöldségekkel, esetleg gyümölccsel. Egyelőre ezzel a tányérral térképezzük fel a terepet, nézzük meg, mi mindent ehetnénk még, ha igazán éhesek volnánk. Amint a gyomrunkat valamelyest eltelíti a nagy adag saláta, máris más szemmel nézzük majd a kínálatot. Félig-meddig jóllakottan sokkal könnyebb a natúrhúsok, halak felé venni az irányt, köretként pedig maradhatnak az újabb salátafélék. Desszertként nassoljunk pár falat sajtot gyümölccsel.

Kutatások szerint egy-egy hosszabb nyári vakáció alatt a legtöbb ember hízik néhány kilót. Az sem ritka, hogy egy két-három hétig tartó nyaralás során akár 3-4 kiló plusz is felszalad.

Így kerülhető el a hízás a nyaralás alatt

Jobban is esik estére az ilyesmi, mint egy kalóriadús édesség. Ügyeljünk arra, hogy ne együk degeszre magunkat, hiszen teli gyomorral nehezebb és nyugtalanabb az alvás. Kortyolgassunk el a vacsora mellé egy pohárka száraz fehérbort, az majd segíti az emésztést, csökkenti a puffadást.