Virtuális edzőterem

A Second Life nevű online számítógépes játék virtuális világában történő edzőtermi látogatások látszólag a valós életben is segítenek a pluszkilók lefaragásában, állítják amerikai tudósok.

Egy valós és egy virtuális, 12 hetes súlycsökkentő program résztvevői körülbelül ugyanakkora súlyfeleslegtől szabadultak meg. Az Indianai Egyetem kutatói egy konferencián kifejtették, hogy a virtuális edzőteremben felépített önbizalom és a motiváció a legtöbb résztvevő esetében a valós életben is megmaradt.

A 2003-ban indult Second Life játék felhasználói egy maguk által létrehozott online személyiséggel egy virtuálisan felépített világot fedezhetnek fel, miközben a játékosok egymással is interakcióba léphetnek.

shutterstock_123924552

A súlycsökkentő programhoz túlsúlyos és kórosan elhízott önkénteseket kértek fel a kutatók. A résztvevők egyik fele a virtuális világban létrehozott edzőterembe járt 12 hétig, míg a másik fele hagyományos, valós edzéseken vett részt. Mindkét edzésprogram heti négy óra intenzív mozgást tartalmazott, mondta Dr. Jeanne Johnston, a tanulmány vezetője.

A 12 hetes fogyókúrás program során a két csoport résztvevői közel azonos mennyiségű, körülbelül 4,5 kg súlyfeleslegtől szabadult meg. Az utólagos vizsgálatokból az is kiderült, hogy a Second Life-ot használó résztvevők későbbi életmódjára is kihatott a pozitív változás, így ők a programot követően is többet mozogtak, mint akik a hagyományos edzőterembe jártak, nyilatkozta Dr. Johnston.

Forrás: