7 ok, amiért a nőknek érdemes biciklizni

Irigyled a biciklisták alakját? Akkor pattanj a nyeregbe és mutasd meg, mire vagy képes két keréken! A formás popsiért nyeregben a helyed!

A férfiak szájtátva, a nők pedig irigykedve nézik a biciklisták sportosan formás combját, fenekét. A kerékpározásnak viszont nem csak az alakunkon megmutatkozó előnyei vannak. Azok, akik rendszeresen pattannak nyeregbe, rövid idő alatt megtapasztalhatják a kétkerekű sportolás előnyeit. Nézzük, milyen érvek szólnak a biciklizés mellett!

Gyors, egészséges, hasznos

A tavaszi felmelegedéssel együtt észlelhető a városi séta során, hogy folyamatosan egyre több biciklista szabadítja ki kerékpárját a téli fogságból. Az egyre inkább kiépített kerékpársávokat használva általában gyorsabban tekerhetünk el a célállomásra, miközben a szervezetünk is felfrissül a könnyed mozgás alatt. Szerencsére az élvezetnek valóban egyre többen hódolnak, és ennek jegyében most már nem csak külföldön, de itthon is gyakrabban látni kosztümben és magassarkúban bicikliző hölgyeket és elegánsan a munkába tekerő férfiakat. Biztosak lehetünk benne, ha már tavasztól biciklivel közlekedünk, nyárra izmos, formás popsival ajándékoz meg minket a testünk.

biciklizocsalad

Kapcsolj környezetkímélő életmódra!

Természetesen az egyszerűbb megoldás autóba ülni és átszelni a várost. Ezzel együtt viszont nem csak a környezetet mérgezzük a kocsiból áradó káros anyagokkal, de idegeinkre is rossz hatással van az ideges, agresszív sofőrökkel zsúfolt utakon történő közlekedés. Tehát a zöld gondolkodással nem csak a természetért és az élhető környezetért teszünk, de egyben ápoljuk testi és lelki egészségünket. Ez pedig érezhető lesz az életvitelünkben és élővilágunkban egyaránt.

Könyörtelen külső

Valóban az egyik legmotiválóbb érv, hogy a tekerés közben észrevétlenül égnek a kalóriák. Kezdjük rövidebb távokkal, de nem fog sok időbe telni, mire teljesen hozzászokunk a kerékpározáshoz, így ha tehetjük, mindig nyeregbe pattanva tesszük meg az adott utat. Az életmódváltással nem csak a szemet gyönyörködtető comb és vádli lesz a jutalom, de erőnlétünkkel együtt a fenekünk és a felsőtestünk is fokozatosan fejlődik.

Vitalitás

Az autótól és tömegközlekedéstől elbúcsúzva életvitelünk látványos fordulatot vesz. Az életmódváltás különösebb erőfeszítés nélkül fog bekövetkezni. A jobb közérzet, több energia mellett, erősödik a tüdőnk, szívünk és javul a testünk teljes egészségügyi állapota. Gyorsabban küzdjük le a betegséget az immunrendszerünk ellenálló képessége miatt. Összegezve tehát elmondható, hogy szinte minden területen pozitív változást tapasztalhatunk meg a biciklizés szerelmeseiként.

Kíméli a testet és a lelket

A kerékpározás előnyei közé tartozik, hogy nem terheli a csípőt, térdet és a bokát sem. Tehát ezt a mozgásformát azok is űzhetik, akiknek a futás, vagy a hosszabb távú gyaloglás fájdalmat okoz. Persze a gyengébb ízületekkel küldőknek a biciklin sem szabad túlterhelniük magukat, viszont ez egy remek eszköz arra, hogy ismét megtapasztalják a mozgás örömét.

tandembicikli_muller_attila

Új izmok felfedezése

Ahhoz, hogy tisztában legyünk azzal, mennyi izmunkat tudjuk átmozgatni a kerékpározás közben, nem kell mást tenni, mint egy hosszabb emelkedőre feltekerni. Az 5-10 perces pedálozás után biztosak lehetünk benne, hogy minden porcikánkban érezni fogjuk, hogy dolgozott a feljutásért. Minderről pedig másnap is meggyőződhetünk az izomlázat megérezve.

Felszabadul és kiegyensúlyozott személyiség

Minél kevesebb stressz ér bennünket, annál inkább érezzük, mennyivel gördülékenyebben mennek a dolgok, ha nem hagyjuk, hogy a feszültség és az idegesség vezessen minket. Erre pedig a biciklizés képes megtanítani. Biztosak lehetünk benne, hogy kiül a mosoly az arcunkra, amikor a reggeli csúcsforgalomban eltekerünk a több km-es kocsisor mellett, pedig fél órával később másztunk ki az ágyból, mint máskor. És ez még csak a kezdet. Hasonló élményekkel gazdagodhat mindenki, aki a bicikli mellett dönt.

Forrás: https://napidoktor.hu/index

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.