Keresés az érzelmekre 2009-11-15 Kívül-belül Megosztás: Tweet Jobban megragadnak bennünk azok a dolgok, melyeket keresőprogramok használatával találunk meg, mint amelyekre szörfölés útján bukkanunk. A szponzorok pedig kihasználják az olvasók online tartalmakra adott pszichológiai válaszait arra, hogy a leggyakrabban felkeresett oldalakon növelik a reklámfelületeket. “Ha valóban úgy van, hogy a keresés útján megtalált online tartalmak érzelmi hatása erősebb, akkor a weboldalak szponzorai megfontolhatják, hogy esetleg többet reklámoznak olyan oldalakon, amelyet a legtöbben tudatos keresés útján látogatnak meg.? ? mondta Kevin Wise, a Missouri Egyetem Médiahatások és az Információ Pszichológiai Kutatási Laboratóriumának igazgatója, a stratégiai kommunikáció adjunktusa. A tanulmány során a kutatók felmérték, hogy a hírszerzés két alapvető módszere: az adott tartalmak keresése szemben a ?szörföléssel?, befolyásolják az olvasásuk közben tanúsított érzelmi válaszokat.Megvizsgálták a résztvevők szívverését, a bőr konduktanciáját (vezetőképeségét) és az arcizmokat, hogy felmérjék a rossz hírekre adott érzelmi válaszaikat. Felfedezték, hogy a kellemetlen tartalmak erőteljesebb negatív érzelmi választ váltottak ki akkor, ha keresés útján bukkantak rá az olvasók az információra. “Az online információ beszerzésének módszere hatással van a kognitív és érzelmi válaszra. Azok az üzenetek, melyek fedik az olvasó létező információs igényét, erősebb érzelmi reakciót keltenek.? ? mondta Wise. A kutatók azt is felfedezték, hogy az információt jobban megértjük, és jobban is emlékezünk rá, ha célirányosan azt keressük. A tanulmány a Journal of Media Psychology című folyóiratban jelent meg. Forrás: