Rendelés időpontra 2009-12-09 Kórkép Megosztás: Tweet Napjainkban – különösen a járványos, számos embert érintő betegségek időszakában – sok ember keresi fel a rendelőket. A zsúfoltság, a türelmetlenség nem éppen gyógyító környezet az amúgy is érzékeny betegek számára. A gyógyuláshoz a legjobb utat megtalálni nem könnyű. Pedig szervezési módszerekkel – ahol erre megvannak a feltételek – könnyíthető az orvosi vizsgálat előtti idő. ” Az orvos számára minden beteg fontos. Az is, aki gyorsan sorolja a gondjait, és az is, aki hosszabban mondja el a panaszait. Igaz, ez utóbbi esetben a rendelőben várakozók nagyobb türelmére van szükség. A sorban állás, a várakozás senkinek sem jó. Az orvosnak minden beteget el kell látnia, a lehető legnagyobb türelemmel, a beteg számára pedig kifejezetten fárasztó az időrabló várakozás. Egészségügyi szempontból pedig sok ember egy helyiségben fokozza a fertőzés veszélyét. Különösen hűvösebb időben, például télen, amikor a légmozgás korlátozott. Ilyen helyeken gyakrabban kell szellőztetni a rendelés előtt, közben és utána is. Megoldásnak számíthat, ha a betegek érkezése meghatározott rend szerint történik, mind a bejelentkező, mind az orvos számíthat arra, hogy mikor kerülhet sor a vizsgálatra. A mi háziorvosi rendelőnkben nagyon megkönnyítette a munkavégzést a két évvel ezelőtt bevezetett időpontos rendszer. Bár sok kollégánál vitatott ez a betegszervezési mód, a mi tapasztalataink kedvezőek. Azt mutatják, hogy sokkal gördülékenyebb a rendelés, és kevésbé zsúfoltak a folyosók. A várakozási idő nagyon lecsökkent az előző évekgyakorlatához képest. A betegek pontos időpontra behívása pedig folyamatosítja a krónikus betegekkel való foglalkozást, ugyanakkor jut elég idő az akkut betegekre is. Nálunk, a budapesti józsefvárosi körzeti rendelőben abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a háziorvos külön helyiségben tud foglalkozni a beteggel, és az asszisztens egy másik szobában tudja regisztrálni a betegeket, elvégezni az előzetes vizsgálatokat. Ezzel jelentősen könnyítette a háziorvos munkáját, mivel az adminisztratív feladatok nagy részét át tudja adni, másrészt a szoros orvos-beteg viszonyban négyszemközt könnyebben elmondhatóak, egyeztethetőek a problémák.” Forrás: