Rendelés időpontra

Napjainkban – különösen a járványos, számos embert érintő betegségek időszakában – sok ember keresi fel a rendelőket.

A zsúfoltság, a türelmetlenség nem éppen gyógyító környezet az amúgy is érzékeny betegek számára. A gyógyuláshoz a legjobb utat megtalálni nem könnyű. Pedig szervezési módszerekkel – ahol erre megvannak a feltételek – könnyíthető az orvosi vizsgálat előtti idő.

” Az orvos számára minden beteg fontos. Az is, aki gyorsan sorolja a gondjait, és az is, aki hosszabban mondja el a panaszait. Igaz, ez utóbbi esetben a rendelőben várakozók nagyobb türelmére van szükség. A sorban állás, a várakozás senkinek sem jó. 24811Az orvosnak minden beteget el kell látnia, a lehető legnagyobb türelemmel, a beteg számára pedig kifejezetten fárasztó az időrabló várakozás.

Egészségügyi szempontból pedig sok ember egy helyiségben fokozza a fertőzés veszélyét. Különösen hűvösebb időben, például télen, amikor a légmozgás korlátozott. Ilyen helyeken gyakrabban kell szellőztetni a rendelés előtt, közben és utána is.

Megoldásnak számíthat, ha a betegek érkezése meghatározott rend szerint történik, mind a bejelentkező, mind az orvos számíthat arra, hogy mikor kerülhet sor a vizsgálatra.

A mi háziorvosi rendelőnkben nagyon megkönnyítette a munkavégzést a két évvel ezelőtt bevezetett időpontos rendszer. Bár sok kollégánál vitatott ez a betegszervezési mód, a mi tapasztalataink kedvezőek. Azt mutatják, hogy sokkal gördülékenyebb a rendelés, és kevésbé zsúfoltak a folyosók. 2485A várakozási idő nagyon lecsökkent az előző évekgyakorlatához képest. A betegek pontos időpontra behívása pedig folyamatosítja a krónikus betegekkel való foglalkozást, ugyanakkor jut elég idő az akkut betegekre is. Nálunk, a budapesti józsefvárosi körzeti rendelőben abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a háziorvos külön helyiségben tud foglalkozni a beteggel, és az asszisztens egy másik szobában tudja regisztrálni a betegeket, elvégezni az előzetes vizsgálatokat.

Ezzel jelentősen könnyítette a háziorvos munkáját, mivel az adminisztratív feladatok nagy részét át tudja adni, másrészt a szoros orvos-beteg viszonyban négyszemközt könnyebben elmondhatóak, egyeztethetőek a problémák.”

 

Forrás: