Az ööö-zés segít? 2011-04-20 Iskolatáska Megosztás: Tweet A gyermekükkel beszélgető, sokat ööö-ző szülők nem mutatnak rossz példát, sőt valójában még hatékonyabbá is teszik csemetéjük nyelvelsajátítását. A 18-30 hónapos gyermekekkel készült tanulmányból az derült ki, hogy az idősebb gyermekek nagyobb figyelmet szenteltek az ismeretlen tárgyak képének, amikor a tárgyat bemutató hang megbotlott, és így kommentált: „Nézd meg az ööö…”. Amikor a szülő keresi a megfelelő szót, ez azt jelezheti a gyermeknek, hogy valószínűleg valami újat fog tanulni, ezért érdemes nagyon odafigyelni – állítja a New York-i Rochester Egyetem babalaboratóriuma. Celeste Kidd, a tanulmány vezető szerzője elmondta, hogy ez a hatás csak a 24 hónapnál idősebb gyermekek esetében bizonyult jelentősnek, valószínűleg azért, mert a fiatalabb gyermekek még nem tanulták meg, hogy a botladozások és bizonytalanság (megakadásjelenség) a beszédben többnyire új vagy ismeretlen szavakat előznek meg. „Természetesen nem azt állítjuk, hogy a szülőknek több megakadásjelenséget kellene beiktatniuk a beszédükbe, de érdemes tudniuk, hogy ezekkel a verbális szünetekkel nincs semmi baj, az ööö és az aaa tulajdonképpen informatív” – nyilatkozta Kidd, aki a kutatás eredményeit a Developmental Science április 14-i számában tette közzé. Forrás: