Szülők és reklámok: kinek nagyobb a befolyása? 2013-04-17 Iskolatáska Megosztás: Tweet A The Journal of Pediatrics című lapban megjelent friss tanulmány szerint, a tévéreklámoknak ugyan nagy hatása van a gyerekek étkezési szokásaira, azonban a szülők befolyásoló ereje mindezt csökkentheti. A felmérés során hetvenöt 3 és 5 év közötti gyerekekkel nézettek rajzfilmeket, melyeket időnként reklámok szakítottak meg. A gyerekek felének szószba mártható almaszeletek, másik felüknek sült krumplit reklámoztak a mesék között, majd a rajzfilmek végeztével mindenki választhatott egy kupont, amely valamelyik hirdetett termék megvásárlásra szólt, úgy, hogy közben szüleik is jelen voltak. A szülők felét arra kérték, biztassák gyermeküket az egészséges étel választására, a másik felüket pedig arra, hogy ne szóljanak bele csemetéjük döntésébe! Azoknak a gyerekeknek, akik a sült krumpli hirdetését látták, 71 százalékuk választotta az arra szóló kupont abban az esetben, ha szüleik nem szóltak bele mindebbe, míg, ha a szülők az almára próbálták rábeszélni őket, csupán 55 százalékuk döntött az egészségtelenebb étel mellett. Az almaszeletekről szóló hirdetést látott gyerekek ugyanakkor 46 százalékban kértek sült krumplit olyankor, amikor a szülők nem befolyásolták őket, és csupán 33 százalékban akkor, ha a szülők az alma felé terelték gondolataikat. A tanulmány szerzője, dr. Christopher Ferguson, a Texasi Nemzetközi Mezőgazdasági és Gépészmérnöki Egyetem munkatársa az eredményeket látva megállapította, hogy bár igen erős befolyásoló hatása van a reklámoknak a kicsikre, azért a szülők szerepe sem elhanyagolható, főleg, ha az egészséges ételhez való hozzáállásukat kitartóan és következetesen képviselik. Forrás: