Mi is az a LOHAS?

A „zöld életszemlélet” és a divat ezidáig nehezen fért meg egymás mellett. A LOHAS arra törekszik, hogy alternatívát tudjon nyújtani, és megtalálja az arany középutat a fenntartható és a trendi között.

Most először a magyar közönség is betekintést nyerhet a tőlünk nyugatabbra fekvő országokban már elterjedt környezet– és egészségtudatos kezdeményezésbe, ugyanis a LOHAS (azaz Lifestyle of Health and Sustainability – Egészség és Fenntartható Életmód)  hazánkba érkezett. A fenntarthatóságot, környezettudatosságot és egészséges életmódot hangsúlyozó szemléletmód egy különleges party keretein belül mutatkozik be azok előtt a hazai vállalatok és cégek előtt, amelyek hajlandóságot mutatnak a zöld-kommunikációban való részvételre.

„Október 20-án rendezünk egy estet azon cégek számára, akik LOHAS-kompatibilisek, vagyis méltóképpen tudják képviselni a zöld-kommunikációt, az egészséges és környezettudatos életmódot” – mesélte a kezdeményezésről Kornis Katalin, a LOHASnet kreatív igazgatója. – „Éppen ezért az esemény minden eleme magában foglalja ezt az életszemléletet, a berendezéstől kezdve, a programokon át egészen a felszolgált ételekig. Reméljük, az esemény hatására egyre több vállalat, hazai cég kapja fel a fejét, milyen fontos az egészségre, a fenntarthatóságra ösztönző kommunikáció. A programokat is úgy válogattuk össze, hogy minél több információt adhassunk át a vendégeinknek, ilyen például egy előadás arról, milyen változásokat okozhat a LOHAS a kis- és középvállalkozások életében, kiderülnek az első LOHAS Bajnokság részletei is, ezen kívül pedig természetesen rengeteg meglepetés vár a meghívottakra.”

8w5rsoik

A LOHAS egy egyedülálló kezdeményezés arra, hogy az egyének, és ezzel együtt a családok élete megváltozzon, hiszen a környezettudatosságra, egészséges életre való áttérésben mindenkinek részt kell vennie.

„Sajnos napjainkban sokan nem ésszerűen vásárolnak, hanem beszereznek mindent, ami trendi, ami drága, „csilli-villi”. Emellett azonban elfelejtenek tudatosan válogatni a piac hatalmas kínálatából. Gyártói összefogással szeretnénk elérni, hogy az igazi minőség, a valódi értékek kerüljenek vissza a polcokra, nem tévesztve szem elől a környezetünk megóvásának fontosságát” – fűzte hozzá Katalin. – „Ezzel az életmódváltással nem csak a saját, hanem a családunk élete is gyökeresen megváltozik, hiszen együtt kell elérnünk a tudatosságot. Nem csak az étkezésünkre kell figyelni, hanem arra is, hogy több időt töltsünk együtt a szeretteinkkel, barátainkkal, szabadidőnket ne egyedül, a szobánkba zárkózva pazaroljuk el.”

A LOHAS magyarországi térhódítása csak rajtunk múlik, hiszen mi vagyunk azok, akik tehetünk saját egészségünkért, környezetünkért, a fenntartható jövőért.

Forrás: