Interaktív C generáció

C generációnak nevezi a Nielsen piackutató azt a korcsoportot, akik minden más korcsoport tagjainál több kapcsolódásra alkalmas készüléket, táblagépet, okostelefont használnak.

okostelefonok A felvételre alkalmas videómagnó térhódítása és az internet kereskedelmi felületként történő megjelenése között született fogyasztók alkotják a C generációt, amely betűjelzőjét a kapcsolódás kifejezés angol megfelelője után kapta.
A Nielsen digitális fogyasztási szokásokat vizsgáló tanulmánya szerint a 18 és 34 év közötti fiatalok minden más korosztálynál több közösségi kapcsolódásra alkalmas eszközt használnak.
A legutolsó népszámlálás szerint az Egyesült Államok lakosságának 23 százalékát adó C generáció a legaktívabb fogyasztó bázist jelentheti a marketing szakértők számára. Körükben 27 százalék néz online videót, 27 százalék rendszeres felhasználója az online közösségi oldalaknak, 33 százalékuk rendelkezik táblagéppel és 39 százalék okostelefonnal.
A digitális kapcsolatépítésre alkalmas eszközök jelentős arányú birtoklása a piackutató szerint igen egyedi fogyasztói jellemzőkkel ruházza fel a korcsoport tagjait.

Velük szemben ugyanis a 35-49 év közöttiek 30, az 50 és 64 év közöttiek alig 20 százaléka használ internetezésre alkalmas mobilt, táblagéppel pedig az előbbiek 29, utóbbiaknak csak 21 százaléka rendelkezik.

Forrás: