Osztály vigyázz, hőspróba indul! 2014-04-24 Iskolatáska Megosztás: Tweet Osztálykirándulás helyszínek, amelyek egyszerre nyújtanak élményt és hasznos tudást a gyerekeknek: a dél-dunántúli várakban izgalmas hőspróbák során személyesen élhetik át a lovagkor hangulatát, ismerhetik meg a vár legendáját, hőseit. A legügyesebbek pedig virtuális kalandjátékban meg is nyerhetik kétnapos osztálykirándulásukat! A gyerekek 7-10 tételből álló hőspróba sorozatot hajthatnak végre korhű eszközökkel, ódon várfalak és művészi igényű díszletek közt. A hőspróbák a várak egy-egy hősét helyezik a középpontba, a játékos feladatokból a diákok játszva tanulhatnak a másfél-kétórás program során. A hőspróbák szórakoztatva tanítanak a történelemre, mindezt a hősjelöltek bevonásával és teljes átélésével, interaktívan és természetesen folyamatos próbavezetői felügyelet mellett: Szigetváron Zrínyi bőrébe bújva, védve meg a várat a töröktől, Simontornyán Lackfi Istvánként győzve le a nápolyiakat, Máré várában az elátkozott leányt megmentve. A kis hősök segíthetnek Mátyás király bolondjának Bikalon, megmenthetik az elátkozott lányt Máré várában, elhozhatják a Szent Koronát Asztrik apáttal István királynak Pécsváradon. A komoly bátorságot és hősies helytállást igénylő próbák teljesítéséért természetesen jutalom is jár – minden gyerek garantált ajándékkal térhet haza. A dél-dunántúli várakat már a szép tájak miatt is feltétlenül érdemes meglátogatni, de a Hőspróba helyszínek környezetében számos, kedvező árú szállás, étkezési és program lehetőség is található. Az osztálykirándulás megszervezését pedig az alábbi négy térségben, egy, illetve kétnapos, előre kialakított programcsomagok könnyítik meghttp://www.kirandulazosztaly.eu. Tolnai kincses út: Dunaföldvár, Dunaföldvári Vármúzeum, Simontornya, Simontornyai Vármúzeum Vadregényes Mecsek: Pécsvárad, Pécsváradi Vár és István Király Szálló, Bikal, Élménybirtok, Magyaregregy, Máré Vára Legendás délvidék: Siklós, Siklósi Vár, Harkány, Harkányi Gyógy- és Strandfürdő Hősök hazája, Zselic: Szigetvár, Szigetvári Vár, Patca, Katica Tanya Nyerjünk osztálykirándulást virtuális játékkal! Virtuális kalandjátékkal, androidos mobil alkalmazással, kiterjesztett valósággal l teszik a dél-dunántúli várakat a diákok és felnőttek számára egyaránt ellenállhatatlanná! Interaktív, internetes játékban a játékosok várakhoz, hőspróbákhoz kötődő kalandokat élnek át. Bepillantást nyernek az adott kor életébe, megismerkednek a várakban élők mindennapjaival, a korabeli divattal, harci eszközökkel, miközben korhű szituációkban különféle feladatokat oldanak meg. Egy pálya egy történetet mesél el, egy karakter útját mutatja be olyan események vonatkozásában, melyek az adott várhoz köthetőek. A történet szerepjátékszerűen vezeti a játékost, az alapvetően tudásalapú játékba: különböző tárgyakat, eszközöket és tulajdonságokat gyűjthet, melyek a játékban történő eredményes előrehaladását segítik. Így például a lovag a lovagi tornához vezető úton megszerezheti a lovát, a harci fegyvereit, de növelheti az ellenálló képességét, vagy az erejét, annak függvényében, hogy mennyire eredményesen válaszol a kérdésekre. Ezen elemek a lovaggá válást segítik, és felkészítik a játékos karakter végső lovagi küzdelemre, ahol a megszerzett eszközök befolyásolják az összecsapás kimenetelét. A 3D modellek megidézik a várak fénykorát. A játék során díjazzák az egyéni és az osztály teljesítményt is. A legeredményesebb osztályt Pécsváradi vár látja vendégül szállással, étkezéssel, izgalmas programokkal: www.hosproba.hu Forrás: