Virtuális valósággal a legmélyebb félelmeink ellen 2016-03-03 Blog, Kívül-belül Megosztás: Tweet Egy új technológiája segíthet az olyan mélyen gyökerező félelmeik legyőzésében, mint a rettegés a nyilvános beszédtől vagy a magasságtól. Ez az eredménye a vállalat Launching People kampányán belül életre hívott #BeFearless programnak. A Németországból, Ausztriából, Oroszországból, Romániából, Bulgáriából, Magyarországról és az Egyesült Arab Emirátusokból kiválasztott résztvevők Samsung Gear VR-t használva virtuális valóság tréningen vehettek részt, hogy kiderüljön: a magával ragadó, virtuálisan megtapasztalt kihívások segítenek-e a való életben is leküzdeni a félelmeket. A tréning végén a 27 résztvevő készen állt, hogy felfedezze saját legjobb lehetőségeit, és legyőzze a nyilvános beszédtől valamint a magasságtól való félelmét. A résztvevők közül néhányan az általuk elért eredményeket egy valós kihívás teljesítésével is megünnepelték az Egyesült Arab Emirátusok-beli Dubajban, ahol élesben birkóztak meg ezekkel a félelmekkel: néhányuk a Courtyard Playhouse színházban nagy tömeg előtt tartott nyilvános beszédet, páran pedig kipróbálták a Dubai Mall kötélpályáját. A tréning négy héten keresztül, részben szakember segítségével, részben pedig otthoni önképzés keretén belül zajlott. A #BeFearless program iránti érdeklődés elsöprő volt: közel 7500-an jelentkeztek a felkészítőkre a különböző országokból. Végül 27 kiválasztott kapott lehetőséget arra, hogy a Samsung Gear VR segítségével biztonságos virtuális környezetben nézzen szembe a félelmeivel. „A résztvevő fiatalok reakcióinak köszönhetően a program tele volt fantasztikus pillanatokkal. Hihetetlenül megható volt látni, ahogy az egyének szembenéztek azzal, amitől a leginkább rettegtek, elhitték, hogy képesek legyőzni félelmeiket, kitartottak és teljesítették is a céljaikat.” – mondta el Dr. WP Hong, a Samsung Electronics marketing igazgatója. „Ezúton is szeretném megköszönni mindenkinek, aki közreműködött a programban, és már nagyon várom, hogy láthassam a következő kihívásokat.” A nyilvános beszédtől való félelmeink legyőzése Az emberek kisebb-nagyobb csoportja előtti beszédtől való rettegés bénító hatással van sokak társas életére és szakmai sikereire. A Samsung #BeFearless programja három különböző, négyféle nehézségi fokú szituáció elé állította a résztvevőket a virtuális valóságban, olyan apró megpróbáltatással kezdve, mint egy iskolai vita, állásinterjúval vagy értekezlettel folytatva egészen a nagy tömeg előtt való megszólalásig. Ahhoz, hogy a résztvevők a következő szintre kerüljenek, le kellett győzniük az adott szituációt. A siker vagy kudarc számos olyan tudományos és orvosilag alátámasztott kritériumtól függött, mint a pulzusváltozás, a szemkontaktus minősége, a beszéd hossza,és az önbeszámolón alapuló szorongásszintek. A tériszony legyőzése A magasságtól rettegő résztvevők ugyancsak a Samsung Gear VR segítségével feszegethették saját komfortzónájuk határait, és kerekedhettek felül félelmükön. A program során a résztvevők négy különböző virtuális helyszínre juthattak el, három nehézségi szinten: utazhattak felfelé egy teljesen átlátszó liftben, leugorhattak egy szikla tetejéről, kipróbálhatták a magashegyi heli-síelést, de akár sétálhattak egy felhőkarcoló tetején is. A program sikerét a dél-koreai Gangnam Severance Kórházhoz tartozó Yonsei Egyetem orvosainak legfrissebb kutatása is alátámasztotta, akik 82 embert vizsgáltak, hogy kiderítsék, hogyan segíthetnek a VR tréning programok túllépni a saját félelmeiken. A kutatócsoport eredményeiből az derült ki, hogy a nyilvános beszédtől és a magasságtól való félelem csökkentésében közel 90 százalékban sikeres a kezelés. A megfigyelésben résztvevő tériszonyos emberek 87,5 százalékánál már a két hetes VR tréningen való részvétel is közel negyedével – 23,6 százalékkal – csökkentette a félelmi szintet. A nyilvános beszédtől rettegők között ez az arány még magasabb, a résztvevők 88,1 százalékánál csaknem ötödével (18, 7 százalékkal) csökkent a rettegés mértéke. A Samsung #BeFearless programja a Launching People kampány részeként valósult meg. A kampány célja, hogy felkutassa azokat a kreatív és innovatív ötleteket, amelyek megmutatják a technológia erejét a társadalmat érintő valós kihívások megoldásában. A program célközönsége napjaink digitális bennszülöttjei, akik számára a technológia hatalmas eszköz, és a benne rejlő lehetőségeket maximálisan szeretnék kiaknázni. Forrás: https://napidoktor.hu/index