Kiskirályok reggelije

Nemcsak az általános iskolai tanítók és tanárok, hanem a gyermekorvosok is egyre gyakrabban találkoznak a rendelőben fejfájós, fáradékony, kimerült gyermekekkel. A háttérben legtöbbször a helytelen táplálkozás, az elfelejtett reggeli húzódik meg.

Mintha a családok leszoktak volna a kényelmes és nyugodt reggelizésről. Az általános reggelikapkodásban, rohanásban nem marad idő arra, hogy a kisiskolások legalább egy szelet kenyeret sovány felvágottal, paradicsommal és salátával elfogyasszanak egy pohár gőzölgő tea vagy kakaó kíséretében.

reggeli2Pedig étkezéseink közül kiemelkedő szerepe van a tápanyagokban gazdag – szénhidrátokból, fehérjékből, zsiradékokból, vitaminokból és ásványi anyagokból álló – reggelinek, hiszen ez adja indulási energiánkat.

S ha az elfelejtett reggeli mellett még a folyadék sem pótlódik, nincs mit csodálkozni azon, hogy a második-harmadik óra után egyre sápadtabb, kedvetlenebb, fejfájós gyermekek szédelegnek az iskolában.

No, persze, ahhoz, hogy reggel bőven legyen idő a lehetőség szerinti közös étkezésre, a gyermekeknek idejében le kell feküdniük.

A gyermekek – különösen a kisiskolások, de még inkább az óvodások – azt veszik természetesnek, azt fogadják el számukra is magától értődőnek, ami a család számára is az.

reggeli

Ha tehát reggelenként van idő a nyugodt reggelire, feltöltődve indulhat a nap. Ne feledkezzünk meg arról, hogy az iskolában a napközisek számára szolgáló reggeli valójában már tízórai, hiszen ebben az időben kerül sor az elfogyasztására! Ha egy kisgyermek csupán ekkor eszik először, már kiéhezetten és fáradtan kezdi el a napját.

A táplálkozásbeli hiányok kísérőjelensége a mozgáshiány. Egyre több a túlsúlyos gyermek, akik nem mozognak szívesen. S ha a testnevelési órán sincs sikerélményük, örökre elmehet a kedvük a mozgástól. Pedig a felesleges testtömegtöbblet a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett a rendszeres, aktív testmozgással dolgozható le.

Forrás: