Galéria – Till Attila bicajozáskor is figyel a biztonságra

Első a biztonság motoron és kerékpáron is – hívta fel a figyelmet szezonnyitó eseményén a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A kétkerekű motoros járművel utazók baleseti kockázata átlag feletti. Ennek oka, hogy a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások őket nem védik. Az elfogadott uniós álláspont szerint egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata átlagosan 18-szor nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőé.

„18 éve biciklizem aktívan, és kampányolok azért, hogy minden kerékpárral közlekedő megfelelően vegyen részt a forgalomban” – kezdte Till Attila, a TV2 műsorvezetője. – „Nem elég, ha a közlekedés többi résztvevőjétől várjuk el, hogy figyeljenek ránk, nekünk kell elsősorban körültekintőnek lennünk. Minket nem véd karosszéria, ha bukfencezünk, vagy egy kocsi szélvédőjén koppanunk úgy, hogy nem viselünk sisakot, nem biztos, hogy túléljük. A városi közlekedéshez nem kötelező a KRESZ szerint a bukósisak, én mégis arra figyelmeztetek minden biciklizőt, hogy a sisak életet menthet, hordjuk csak! Gyermekeimmel közösen rengeteget biciklizünk, de úgy gondolom, hogy felügyelet nélkül nem lenne szabad 18 éves kor alatt forgalomba engedni a fiatalokat. Nagyon komoly veszélyek leselkednek az utakon a kerékpárosokra, még inkább az esetleg kevésbé óvatos, figyelmetlenebb gyerekekre. Tanítsuk őket, vegyük át velük a KRESZ-szabályokat és csak akkor engedjük el egyedül, ha tényleg magabiztosan ülnek nyeregbe.”

[slideshow gallery_id=”41″]

Tóth Vera az autós társadalmat képviselte a szezonnyitó eseményen. Az énekesnő amellett, hogy tesztelte koncentráló képességét egy szimulátor segítségével, KRESZ-tudását is ellenőrizte a www.kreszfelfrissito.hu e-learning rendszer segítségével.

„A rendszer segítségével azontúl, hogy átnézhetem az újdonságokat, a változó szabályokat, tesztelhetem és önállóan ellenőrizhetem is a tudásomat” – mondta az énekesnő. – „Imádok vezetni, kifejezetten kikapcsol, ha a dugóban araszolgatva zenét hallgathatok és énekelhetek, viszont vannak hátrányai annak, hogy a nők több felé is szeretnek figyelni. Én is sminkeltem már visszapillantó tükörben, és nem vagyok rá büszke, de volt koccanásos balesetem azért, mert kaptam egy sms-t, amit persze azonnal el kellett olvasnom. Tanultam az esetből, és azóta elő sem veszem a mobilomat a kocsiban kihangosító nélkül, sms-t pedig nem olvasok, csak, ha megálltam.”

Az Európai Unió és Magyarország közlekedésbiztonsági törekvései azonosak, kiemelt célcsoportja a védtelenebb közlekedők: a gyalogosok, kerékpárosok és motorosok. A hatóságok közös platformja 2014-ben rendhagyó módon együttműködésre szólítja valamennyi közlekedőt. A figyelem elsődleges oka, hogy míg más járműkategóriákban folyamatosan csökken a halálos áldozatokkal járó balesetek száma, a motorosok és kerékpárosok esetében 2001-2013 között tapasztalható szerény, 6,5%-os csökkenés jelentősen alatta marad e trendnek.

Forrás: