Rezsitartozás

A gazdasági válság hatása sajnálatosan megmutatkozik a felhalmozott hiteleken kívül, a rezsitartozásokban is. Jó azonban, ha tisztában van vele a fogyasztó, mi az, amit nem tehet meg a szolgáltató!

Ha a számlán feltüntetett határidőig nem fizetjük be a csekkjeinket, akkor könnyűszerrel gáz, áram, illetve víz nélkül maradhatunk. Természetesen figyelmeztetés nélkül ez nem történhet meg, hiszen az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak elkevertünk egy számlát, és ezért elfelejtettük befizetni.

Azonban, áramszolgáltatók háromszori, írásbeli értesítés után élhetnek a kikapcsolás lehetőségével, így ezeket a figyelmeztetéseket komolyan kell vennünk. Ha előfordult már többször is, hogy nem sikerült befizetni időben a számlákat, érdemes utánanézni, hogy védendő fogyasztók vagyunk-e. A fogyatékkal élők illetve a szociálisan rászorulók, (vagy, ha a háztartásban él ilyen helyzetű személy), a jogszabály értelmében bizonyos kedvezményekkel védelemben részesülnek, így késedelem vagy nem fizetés esetén sem kapcsolhatják ki őket egyből a szolgáltatásból, és kérhetnek akár részletfizetést is egyszer egy évben.

pénzügy

Abban az esetben, ha így sem tudják időben rendezni a tartozásukat, a szolgáltatónak fel kell ajánlania az előre fizető mérőórát. Ez egy igen praktikus szerkezet, melynek a működési elve tulajdonképpen olyan, mint egy feltöltőkártyás mobilé, vagyis előre befizetünk egy összeget, és azután addig melegítünk vagy világítunk, amíg tart a keretünk. A Közüzemi Kódex elfogadása után egyszerűsödnének a gáz- és villanyszámlák, valamint a fogyasztó kérésére kötelesek lesznek elektronikus számlát kibocsátani a szolgáltatók.

Ha nem értünk egyet gáz- és villanyszámláink tartalmával, a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulhatunk a panaszunkkal. Azonban, ha a gáz- vagy villanyóra hibás, akkor a Magyar Energia Hivatalt keressük, ám ami a legfontosabb, hogy ha jogtalannak érezzük a bánásmódot, akkor mindenképp éljünk a lehetőségeinkkel.

Forrás: