Walt Disney a hurkák ellen

A Walt Disney cég támogatja a First Lady, Michelle Obama által indított kampányt, melynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása.

Az ?Egészséges Élet Varázsa? elnevezésű kampány egyes állomásain beszédet mond majd Michelle Obama, a tini bálvány Nick Jonas, Brenda Song televíziós személyiség és más hírességek, akik mind az egészséges életre szeretnék rávezetni a gyerekeket és szüleiket – adták hírül a Disney szóvivői.

A kampány részeként a Disney egymillió dollárt ajánlott fel játszóterek, parkok és más közösségi helyek építésére az Egyesült Államok 10 kevésbé támogatott területén. Gyakran ugyanis a biztonságos játszóhelyek hiánya miatt maradnak a gyerekek a lakásban és választják inkább az evést a mozgás helyett.

A Disney kezdeményezése része a First Lady januárban indított ?Mozgásra fel!? elnevezésű kampányának, amelynek célja a gyermekkori elhízás visszaszorítása. A gyermekkori elhízás jelenleg háromszor annyi amerikai gyermeket érint, mint 30 évvel ezelőtt.

Az Egyesült Államokban jelenleg minden ötödik 6 és 19 év közötti gyerek elhízott, ami azt jelenti, hogy testtömegindexük (amelynek kiszámításához a kilogrammban megadott testtömeget osztjuk a méterben mért testmagasság négyzetével) nagyobb, mint 30.12267Egészségügyi értelemben ez annyit jelent, hogy a gyerekek sokkal veszélyeztetettebbek egyes betegségek szempontjából, melyek közül a leggyakoribb a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri megbetegedések és az agyvérzés. Szakértők szerint ez a mostani lesz az első generáció, akiknek várható élettartama alacsonyabb, mint szüleiké.

Mrs. Obama szerint a Disney programja segíthet abban, hogy a ?Mozgásra fel!? kampány üzenete eljuthasson közvetlen is a gyerekekhez. ?Remélem, hogy az Egészséges Élet Varázsa program keretein belül a gyerekek megtanulják majd, miként vegyék kezelésbe saját egészségük ügyét, és miként változtassák meg étkezési szokásaikat és életmódjukat? – nyilatkozta a First Lady.

A Disney legújabb akciója része annak a gyermekkori elhízás elleni kampánynak, amit a cég 2006-ban kezdett, és amelynek lényege, hogy a jól ismert Disney márkát olyan termékekhez társítsák, amelyek segítenek az egészséges életmód fenntartásában. ?Nagyon büszkék vagyunk, hogy megtehettük a következő lépést a gyermekek és családok egészségéért folytatott harcban, különösen, hogy ezt a First Lady “Mozgásra fel!” kampányának keretein belül tehetjük? – nyilatkozta Bob Iger, a Disney jelenlegi elnöke.

Forrás: