"Gyógyító szavak" 2011-05-13 Napi Hírek Megosztás: Tweet “Gyógyító szavak” Konferencia az orvos – beteg kommunikáció egészségesebbé tételéért! Tán soha nem volt annyira – szinte szó szerint – életbe vágóan fontos az orvos empatikus kommunikációja, mint a napjaink stressztől és rengeteg egyéb veszélytől fenyegetett világában. Az orvostudomány fejlődésével egyre jobban ismerjük meg az emberi testet. Ugyanakkor gyakran szem elől tévesztjük az embert, aki a testben él. A beteg joggal vágyik arra, hogy a leletek, a nyilvántartások, az adminisztratív kötelességek, és az orvosi berendezések dzsungelében őt, az embert is „megtalálják, észrevegyék”. Egy jó szó, egy empatikus megnyilvánulás sokszor "csodákra" képes. A konferencia programja Hogy van? Az orvosi kommunikáció megítélése és oktatása Magyarországon. Dr. Pilling János, pszichiáter, Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet A kommunikáció mellékhatásai. Dr. Borbényi Erika, általános és onkológus szakorvos, klinikai főorvos A gyermek (és a szülei…) gyógyítása a kommunikáció eszközeivel. Dr. Harmat György, a Heim Pál Gyermekkórház főigazgatója A negatív szuggesztiók a gyógyítás során, s ezek kivédési lehetőségei. dr. Varga Katalin, az ELTE, Affektív Pszichológiai Intézeti Központjának vezetõje Terézanyu és társai a nőgyógyásznál. Rácz Zsuzsa, író Az orvosi kommunikáció jelentősége vélt vagy valós "műhiba” esetén. dr. Ábrahám László, ügyvéd Ciki-e az orvosi kommunikáció? Sváby András, a www.videoklinika.hu ügyvezetõje Amikor a gyógyszerész kérdezi meg a pácienst …! dr. Csóka Ildikó, a Magyar Gyógyszerészi Kamara oktatási bizottságának vezetője A gyógyulás lehetősége másképp – Hiedelmek és valóság a magánegészségügy Hétköznapjaiban Dr. Váczi Gábor, ortopédsebész, Telki Kórház Az empatikus kommunikáció látványos, érzékelhető, könnyen elsajátítható eszköztára. Dr. Serényi János, executive coach Az internetes egészségügyi kommunikáció értékei, veszélyei. G. Németh György, a napidoktor.hu főszerkesztője Idõhiányban alkalmazandó empatikus kommunikációs megoldások. Dr. Gera László, traumatológus főorvos , az „Év orvosa” díj kitüntetettje Miként segítheti az orvoslátogató az orvos „betegbarát” kommunikációját? Varga Zoltán, a POPART Reklámügynökség kreatív igazgatója Az egészségügyi call centerek emberi hangja. Tóth Éva Mária, a Humán Erőforrás Alapítvány vezetője Nemzetközi trendek az orvosok gyógyító kommunikációjában. Mészáros Zsolt, kommunikációs szakértő További részletekért kérjük keresse fel honlapunkat: www.ertektrend.hu Forrás: