Halálos vezetési hibák 2013-02-22 Lázadók Megosztás: Tweet A Philadelphiai Gyerekkórház és a State Farm Biztosítótársaság által közösen végzett tanulmány a tizenéves fiatalok által leggyakrabban elkövezett autóvezetési hibákat vizsgálta, melyek súlyos, vagy akár halálos kimenetelű közúti balesetekhez vezettek. A tizenéves fiatalokat négyszer nagyobb mértékben érintik a halálos kimenetelű autóbalesetek, mint a felnőtteket. Amerikai kutatók egy 800 autóbaleset részleteit tartalmazó reprezentatív adatbázis felhasználásával felfedeztek néhány olyan, gyakran elkövetett kritikus vezetési hibát, melyek végül balesethez vezettek. Ezeknek az autóbaleseteknek a 75%-át tipikus fiatalokra jellemző, tipikus vezetési hibák idézték elő. Ezek a következők voltak: – 21%-ban a figyelmes körültekintés hiánya okozta a balesetet, emiatt a fiatalok nem voltak képesek időben érzékelni és elkerülni a veszélyhelyzetet. – 21%-ban a közúti viszonyoknak nem megfelelő sebesség megválasztása volt a baleset kiváltó oka, például túl gyorsan hajtottak ahhoz, hogy időben tudjanak reagálni egy vészhelyzetre, vagy a túl nagy sebesség miatt kisodródtak egy kanyarban. – 20%-ban amiatt következett be az autóbaleset, mert a fiatalok figyelmét valami elterelte a vezetéstől, például megláttak valamit az út szélén, vagy telefonáltak, esetleg a rádióval babráltak. A kutatók megállapították, hogy a környezeti feltételek, mint például a rossz idő, az autó műszakilag nem megfelelő állapota, az agresszív vezetési stílus, vagy akár az alkoholos befolyásoltság nem szerepeltek a baleseteket kiváltó elsődleges faktorok között. ,,Ez a tanulmány segíthet eloszlatni a tévesen kialakult mítoszt, miszerint a fiatalokat érintő autóbalesetek többsége az agresszív vezetési stílus és veszélykeresés miatt következik be.” – mondta Allison Curry, Philadelphiai Gyerekkórház kutatója. ,,A kutatás eredménye talán hozzájárulhat, hogy jobban megértsük a tizenéveseket érintő baleseteket, és megfelelő prevenciós programokat dolgozzunk ki.” – mondta Cindy Garretson, a State Farm Biztosítótársaság kutatója. A vizsgálat eredményeit az Accident Analysis and Prevention című folyóiratban publikálták. Forrás: