10 tipp: így készítsük fel otthonunkat az iskolakezdésre! – 1.rész 2019-08-28 Blog, Egészséges otthon, Lakberendezés Megosztás: Tweet Az ősz első napjaival elérkezett a lurkók iskolába indulása is – melyre otthonunkat sem árt időben felkészíteni. De hogyan tervezzünk az iskolai időszakra? Mit érdemes megváltoztatni a lakásban iskolakezdésre? A legtöbb szülő úgy hiszi, az iskolaszezonhoz elegendő a gyermek(ek) szobáját és a játékteret rendszerezni, ám igazság szerint az egész otthonunkat érdemes egy kicsit átalakítani erre az időszakra. A jó szervezés nagyon fontos, ha a lurkók suliba mennek, kezdve a sietős reggelektől a hazaérkezésig és a házi feladat elkészítéséig. Íme 10 módszer, amellyel könnyebbé tehetjük az iskolakezdést otthon: így érdemes rendszerezni. 1.Konyha: nem véletlenül nevezik az otthon központjának a konyhát, hiszen a család tagjai számos alkalommal járnak ki-be. Iskolakezdés után a konyha a színtere a sietős reggeliknek, a gyorsan elfogyasztott kávéknak, este pedig a vacsora előtti házi feladat-írásnak. Alakítsuk úgy a konyhát, hogy a család életstílusának, „menetrendjének” megfeleljen – a gyerekek életkorától függően a hűtőszekrényben legyenek külön helyek például a lurkóknak, ahonnan uzsonnájukat kivehetik. A tinik számára érdemes egyik hűtőpolcra iskola utáni nassolnivalót rakni – a lényeg, hogy mindenki tudja, hová kell nyúlnia, így segítség nélkül is boldogul. Igyekezzünk minden vacsorát együtt tölteni, amennyiszer csak lehet! 2.Nappali: legyen semleges terület! Számos családban okoz gondot és vitákat, hogy iskolakezdés után a nappali valóságos csatatérré válik, ahol a tanszerek, könyvek, játékok és a szülők holmijai keverednek egymással. Kössük ki, hogy ez a szoba valóban a lazításé, ahol nem lehet káosz. Legyen ez csak a beszélgetések, a tévézés, a pihenés helye, zavaró körülmények nélkül! A tárgyaknak legyenek külön tárolók – polcokon, kinyitható puffokban, vagy a kanapé tárolójában. 3.Minden szobának legyen meg a rendeltetése: egy átlagos iskolai napon valószínűleg mindegyik helyiséget igénybe veszik a családtagok. Érdemes ezért már nyár végén elkezdeni rendet rakni ezekben, igazítsuk őket a rendeltetésükhöz és az ott élők napi rutinjához. Azzal, ha rendetlenség van, rengeteg időt veszítünk minden reggel, a készülődéskor! Sokkal könnyebb dolgunk lesz, ha mindennek megvan a helye és egyszerűen megtaláljuk. 4.Előszoba: bizony, az, hogy mennyire gyorsan készülünk el és időben indulunk-e el az iskolába vagy a munkába, nagymértékben azon múlik, mennyire van rend otthonunkban! Az előszoba rendje különösen fontos – ha tudjuk, mikor hová kell nyúlni, hol találjuk meg kiegészítőinket, szükséges tárgyainkat, s elég csak lekapni a fogasról az aktuális kabátot és sapkát, seperc alatt elkészülhetünk. A felnőttek számára a kézitáska, a pénztárca, a telefon (töltővel), a lakáskulcs a legfontosabbak, ezeket érdemes egy helyen tartani az előszobában. A gyerekek leglényegesebb eszközeinek ugyanúgy legyen meg a helye! 5.Kezdjük a kicsivel: nem kell kétségbeesni – kezdjük mindig a legkisebb helyiséggel, és haladjunk a nagyobb felé. Mivel így hatékonyabbak vagyunk, az az érzésünk, hogy gyorsan végzünk. A gyerekek régebbi iskolai rajzait, munkáit nyugodtan eltehetjük, vagy keretbe a falra rakhatjuk a kedvenceket. Jönnek helyettük újak is! Néhányat akár le is fotózhatunk és elektronikus formában tárolhatjuk emlékként, arra az időre, amikor az iskolai évek véget érnek. A cikket folytatjuk. Forrás: https://napidoktor.hu/index.php