Trendi dohányzásellenes reklámokat a tiniknek!

A dohányzásellenes programok során jobb taktikát kell alkalmazni, mint pusztán azt ismételgetni a tizenéveseknek, hogy szokjanak le.

?Ha csak azt mondogatjuk nekik, hogy a dohányzás rossz szokás, a társadalom peremére szorítjuk őket? ? nyilatkozta az EU ACCESS programjának osztrák koordinátora, Sebastian Bohrn-Mena. A 10 európai ország egészségügyi szervezeteit tömörítő ACCESS programot 2009-ben indították meg, hogy a fiatal dohányosok leszoktatásának módszereit kutassa.

A jelentés szerint az a cél, hogy ne arról beszéljenek a fiataloknak, mit kell csinálni, hanem hagyni kell őket meghozni saját döntéseiket. A dohányzásellenes kampányoknak sokkal inkább a fiatalokra kell szabni, hogy a hagyományos médián és az interneten kívül azokon a helyeken is el lehessen érni őket, ahol a legtöbb időt töltik, például az iskolában, a sportklubokban vagy a szórakozóhelyeken.13470A szerzők azt javasolják, hogy a kampányok szervezői használjanak olyan nyelvezetet, ami jobban illik a kamaszok zenei ízléséhez, divatvilágához és szórakozásához, és szükség esetén ösztönzéseket, például mozikuponokat is vessenek be a cél érdekében.

Az Európai Bizottság adatai szerint Ausztriában a 17 évesek fele, és a 15 éven aluliak 25 százaléka dohányzik.

Othmar Karas, az osztrák Hilfswerk egészségügyi szervezet elnöke szerint sokkal többet kell tenni a probléma orvoslására. ?Fel kell tennünk a kérdést, miért kezdenek dohányozni a fiatalok? ? állítja. Karas úgy véli, hogy egy egész Európára kiterjedő dohányzási tilalom még nagyon távol van. ?Jelen pillanatban nem látom, hogy a többség támogatná ezt? ? állítja.

Forrás: