Romlott az iskolások olvasási és számolási képessége 2022-09-04 Blog, Iskolatáska Megosztás: Tweet Drámaian romlott az amerikai iskolások teljesítménye a matematika és az olvasás területén a koronavírus-járvány két évében – állapítja meg egy felmérés, amelynek előzetes eredményeit a szövetségi oktatási minisztérium publikálta. Az adatok szerint a 9 évesek átlagos olvasási képessége 5 ponttal romlott 2020 óta, ami 30 éve a legnagyobb mértékű visszaesés. A matematikai átlagteljesítmény két év alatt 7 pontot zuhant, ami a minisztérium (DOE) közleménye szerint a Nemzeti Oktatásstatisztikai Központ (NCES) felméréseinek történetében az első visszaesés. A romló teljesítmény a diákok minden csoportjára érvényes, de a legnagyobb visszaesést a már korábban is gyengébben teljesítő diákoknál mérték. A központ ügyvezetője, Daniel McGrath az adatokkal kapcsolatban elmondta, az oktatáskutatás 50 éves történetében a mostani volt az egy vizsgálati időszak alatti legsúlyosabb visszaesés: a gyerekek teljesítményének átlaga nagyjából a két évtizeddel ezelőtti szintre került vissza. Az Egyesült Államok egészében tervezett egységes kutatás még nem zárult le, a mostani adatok azonban bepillantást engednek a koronavírus-járvány hatásaiba. A részletes elemzést idén az év későbbi hónapjaiban adják ki. Olvasd el ezt is! Olvasási, írási nehézségekkel küzd a gyermek? A hallás is okozhat problémát Forrás: Napidoktor.hu