Vakáció – Mélyen a zsebébe nyúl a magyar szülő nyáron

Vakáció idején a gyerekjáték bolti beszerzés esetén 5000 forint, online 6900 forint értékben kerül a kosárba vásárlásonként, ez utóbbi 6 százalékos növekedést jelent.

A Regio Játék friss kutatása alapján minden második gyereknek lesznek tábori élményei idén, melyre a szülők mintegy 20-40 ezer forintot szánnak, és minden hetedik kisgyerekes családnál belefér egy – leginkább belföldi – nyaralás is. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a játékkereskedő.

Hagyományos bolti vásárlásonként átlagosan 5000 forintot, online beszerzés esetén 6900 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a játékáruház friss elemzése szerint.

A tavalyi évhez képest az online kosárérték 6 százalékkal nőtt, ami az egész piacra nézve előrevetíti, hogy idén a nyári játékforgalom összességében átlépheti a 6 milliárd forintot. Ez az időszak a teljes forgalmunk 18 százalékát adja” – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője. A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a LEGO.

20-40 ezer forint megy el egy táborra

A felmérés szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50%), alkotó- (32%) és erdei táborok (15%), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek.

Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50%), de van, ahol 1-3 ezer forint (32%) és 3-5 ezer forint (10%) között mozog” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid.

A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, ezeket követi csak az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos (44,5%) vagy 5-7 napos (36%) táborba mennek, a fennmaradó időt sorrendben a nagyszülőknél, napköziben vagy baráti családoknál töltik a fiatalok.

Családi nyaralás: belföldi úti célok előnyben

Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75%), külföldre csak tíz családból egy utazik.

Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők” – tette hozzá az áruház marketingvezetője.

TOP10 termékkategória a nyári szezonban (2017)

  1. Strandjáték, medence
  2. Szabadtéri játék
  3. Társasjáték, kártya
  4. Sportszer, labda
  5. Autó, jármű
  6. Kreatív, fejlesztő
  7. Bébi játék
  8. LEGO
  9. Szerepjáték
  10. Baba, babakocsi

Forrás: https://napidoktor.hu/index