Instagram – tényleg megér 1 milliárd dollárt?

Ian Morris blogger a napokban arról írt, hogy a Facebook 1 milliárd dollárért megvette az Instragramot. De vajon tényleg ér ennyit?

A Facebookról mint cégről mindenki hallott már – arról azonban valószínűleg nem, hogy a Facebook 1 milliárd dollárt költött az Instagram nevű cég megvételére. Hozzáértők szerint ez a pénz dühítően sok, a számok nem is igazán adják át, mekkora összeg ez – de kétségtelenül hatalmas.

Ian Morris blogger szerint érdemes belegondolni, mi mindent tudna csinálni egy ember 1 milliárd dollárból (kb. 217 480 000 000,00 Ft), eltekintve attól, hogy megvásárolhat egy alkalmazást, amely összekuszálja a fényképeket, felteszi őket weboldalakra és arra kényszerít, hogy klikkeljünk sokkal több linkre, mint ha csupán felraknánk a képet TwitPic-re.

insta2

Elegendő pénz ahhoz, hogy 21 millió Raspberry Pi számítógépet vegyen és iskolás gyerekeknek adja őket a fejlődő országokban, így azok megtanulhatják a programok használatát – figyelmen kívül hagyva a gondolatot, hogy ebből az összegből meg is lehetne etetni a fejlődő világban éhezőket.

Persze, senki sem mondhatja meg, mire költse a pénzét a Facebook – ha édességre akar költeni 1 milliárd dollárt, ki mondja azt neki, hogy ne tegye? De lássuk, mit is kap a Facebook ezért az 1 milliárdért – írja Ian Morris.

Az Instagramnak létezik alkalmazása iOs-ra és már Androidra is. Ingyenes alkalmazás, tehát bevételről nincs szó. A Facebook kap egy fotómegosztó rendszert, amely igen népszerű lett a fotómegosztásban, egyszerűen az Instagram használók száma miatt. Ez azonban nem érdekli a Facebookot, mivel már van saját, egyedi fotó-szolgáltató platformja.

A Facebook-é lesz az Instagram 12 dolgozója és azok tudása, tapasztalata. Nehéz árat szabni emberekre és ötletekre, de azt is nehéz feltételezni, hogy 83,3 millió dollárt érnek egyenként. Mostanáig az Instagramnak 30 millió felhasználója van. Minden bizonnyal van a szolgáltatásban valami, ami értékes a Facebook számára, így például a hatalmas archívum.

insta

Akárhogy nézzük is, az Instagram számára ez nagy eredmény. Talán vannak új ötleteik, amelyek nagy bummnak számítanak majd, és a Facebook tudja ezt – feltételezi Ian Morris, aki hozzáteszi: írásából kiderül, hogy értelmetlen alkalmazásnak tartja az Instagramot, ezért azt a hatalmas mennyiségű pénzt is, amit a Facebook erre a vásárlásra költött, és őszintén szólva mégis úgy látja: egyik cég számára sem igazán hasznos ez a lépés.

A Doku csatorna kínálatában nézd a Kütyüvadászok c. sorozatot, ahol még több érdekes találmányt mutatnak be, megismerhetsz különleges szerkentyűket, és a technika legújabb vívmányait!

doq_cikktartalmi_620

Forrás: