A személyre szabott orvoslás a jövő titka! 2012-04-03 Napi Hírek Megosztás: Tweet A krónikus megbetegedések arányának növekedésével az egészségügyi területen működő vállalatoknak egyre sürgetőbb feladatává válik, hogy segítsék pácienseiket az egészségesebb életmód elsajátításban és betegségeik hatékonyabb kezelésében. Az egészségügyi rendszer fókuszának, a kórházakról és orvosi rendelőkről a beteg személyes szférájába való eltolódása lehetőséget biztosít az egészségügy hatékonyabb fenntarthatóságára. Mindez komoly problémákat jelenthet azon vállalatok számára, amelyek üzleti modellje képtelen alkalmazkodni a megváltozott helyzethez – világít rá éves jelentésében az Ernst & Young. Az egészségügyi területen tevékenykedő vállalatoknak alapvetően újra kell tervezniük üzleti modelljüket, hogy páciens-centrikusabb megközelítéssel képesek legyenek magatartásbeli változások elérésére fogyasztóik körében. Többek között erre a konklúzióra jutott az egészségügyi iparág globális piacát bemutató legutóbbi Ernst & Young jelentés. A riport számos technológiai trendet sorakoztat fel, amelyek hozzájárulnak a "bárhol rendelkezésre álló egészségügyi ellátás” kialakulásához. Ezek közül meghatározó szerep jut a következő-generációs közösségi médiának. Az egészségügy-specifikus közösségi médiaportálok megjelenésével, lehetővé válik a betegeknek, orvosoknak és további résztvevőknek, hogy megvitassák állapotukat, a mellékhatásokat és a megfelelő kezelési lehetőségeket. Az elektronikus és online játékokat számos esetben az egészséges életmódra károsnak vélték, ma viszont egyre inkább az egészséges életmódot és viselkedést, például a diétát, súlykontrollt, gyógyszeres kezelést támogató eszközökké válnak. Innovatív, felfutó vállalkozások, mint például a Keas és a HealthPrize olyan programokat fejlesztenek, amelyek a játékokat, a közösségi médiát és a technológiát kombinálják, így motiválva a munkavállalókat az egészségesebb életmód elsajátítására. Egy másik megközelítés a játék alapú tanulás. A Kaiser Permanente Garfield Egészségügyi Innovációs Központ például olyan játékokat kutat, amelyek segítenek az orvosoknak és egészségügyi személyzetnek képességeik fejlesztésében, és így csökkentik az elkövetett hibák számát. A mindennapi tárgyak és az orvosi eszközök közötti határ egyre inkább elmosódik. Az okostelefonok és más vezeték nélküli kapcsolattal és érzékelőkkel rendelkező eszközök egyre önellátóbbá teszik a betegeket, akik így képessé válnak arra, hogy számon tartsák saját egészségügyi adataikat és kapcsolatba léphessenek megfelelő szakemberekkel anélkül, hogy el kell látogatniuk az orvosi rendelőbe. Ugyanakkor az orvosi eszközök is egyre intelligensebbé válnak és mindinkább a betegek életéhez idomulnak, így segítve az ellenőrzési folyamatokat. Belépés a magatartás változtatás iparába A páciensek magatartásának megértéséhez, befolyásolásához, és az üzleti modellek sikeres új irányba tereléséhez a vállalatok kénytelenek lesznek kiegészíteni háttérismereteiket a viselkedés-gazdaságtan területével. Az Ernst & Young szerint a páciensek viselkedésének megváltoztatásához az egészségügyi területen működő vállalatoknak páciens-centrikus utakat kell találniuk az értékteremtés és értékközvetítés terén. A sikeres intézmények ezen törekvései erősíteni fogják a betegekkel való kapcsolattartást, segítik a megelőzést, és márkahűséget építenek azáltal, hogy pontosabban értik meg a fogyasztók valódi motivációit. A betegek preferenciáinak megismerése lehetővé teszi a vállalatoknak termékeik személyre szabását, illetve egyéni igényeik mentén alakított szolgáltatások kifejlesztését. Ugyanakkor ezeknek az egyéni elvárásoknak való megfelelés, még letisztultabb és egyértelműbb kommunikációt igényel. Biró Ferenc, az Ernst & Young Visszaélési-kockázatkezelési Üzletág vezetője elmondta: „Az egészségügy területén működő vállalatoknak is szembe kell nézni a mai kor felgyorsult ritmusával, a technológiai fejlődésből fakadó fogyasztói szokások változásával, és túl kell lépniük jelenlegi korlátaikon. Beruházásokat kell eszközölniük olyan üzleti modellek kialakításhoz, amelyek segítségével tartós kapcsolatokat építhetnek ki ügyfeleikkel. Mindehhez nagyon gondosan átgondolt rendszerek kiépítésére van szükség, amelyek mind adatvédelmi, mind egészségügy-biztonsági szempontból megfelelnek az elvárásoknak annak érdekében, hogy az ezekben a rendszerekben tárolt személyes, és sokszor kényes adatokkal való visszaélés lehetőségeit megelőzzék.” vid4u.init(480,360,’Yxu0FQQ9yi’,null,3); Forrás: