A receptet a gyógyszercégek írják 2010-10-30 Napi Hírek Megosztás: Tweet Egy új tanulmány szerint a gyógyszerhirdetések az orvosokat drágább gyógyszerek felírására ösztönzik. Ez a szükségesnél gyakrabban következik be, ráadásul a beteg nem is mindig a legmegfelelőbb hatóanyaghoz jut hozzá. Joel Lexchin és munkatársai 58, egymástól független, kanadai, amerikai, európai, és ausztrál tanulmány összehasonlító elemzése (úgynevezett metaanalízise) alapján figyelték meg azt a jelenséget, miszerint a gógyszeripari hirdetések befolyásolják az orvosok receptírási szokásait.A York Egyetem (Toronto) kutatói szerint ugyan az orvosok saját bevallásuk szerint nem érzik a befolyásoló hatást, de az elemzés alapján a behatás mégis egyértelmű, ráadásul kifejezetten káros. Amennyiben az orvosokat a nagy cégek hirdetésekkel árasztják el, az orvos hajlamos azt a szert felírni, ahelyett, hogy egy megfelelőbbet keresne a beteg számára.A kutatók megállapították továbbá, hogy a hirdetési információ gyakoribb receptíráshoz vezet, bár ebben az elemzéshez használt cikkekben nem volt egyetértés. Forrás: