A receptet a gyógyszercégek írják

Egy új tanulmány szerint a gyógyszerhirdetések az orvosokat drágább gyógyszerek felírására ösztönzik.

Ez a szükségesnél gyakrabban következik be, ráadásul a beteg nem is mindig a legmegfelelőbb hatóanyaghoz jut hozzá.

Joel Lexchin és munkatársai 58, egymástól független, kanadai, amerikai, európai, és ausztrál tanulmány összehasonlító elemzése (úgynevezett metaanalízise) alapján figyelték meg azt a jelenséget, miszerint a gógyszeripari hirdetések befolyásolják az orvosok receptírási szokásait.13084A York Egyetem (Toronto) kutatói szerint ugyan az orvosok saját bevallásuk szerint nem érzik a befolyásoló hatást, de az elemzés alapján a behatás mégis egyértelmű, ráadásul kifejezetten káros. Amennyiben az orvosokat a nagy cégek hirdetésekkel árasztják el, az orvos hajlamos azt a szert felírni, ahelyett, hogy egy megfelelőbbet keresne a beteg számára.A kutatók megállapították továbbá, hogy a hirdetési információ gyakoribb receptíráshoz vezet, bár ebben az elemzéshez használt cikkekben nem volt egyetértés.

Forrás: