A durva irányítás durva hibákhoz vezet

A munkahelyen tapasztalt durvaság és gorombaság az elvégzett feladatokban növeli a hibák lehetőségét.

Az Aberdeen Egyetem alkalmazott pszichológia professzora, Rhona Finn szerint a munkahelyükön durvaságokat tapasztaló munkavállalók nagyobb valószínűséggel követnek el hibákat.

A British Medical Journal hasábjain megjelent publicisztikájában a szakértő aggodalmának adott hangot, hogy a fentiek egészségügyi munkahelyek esetében igen komoly problémákat okozhatnak, hiszen a betegek ellátásában a hibák végzetesek is lehetnek.

Az aggodalom nem alaptalan, hiszen kutatási eredmények igazolták, zárt terekben még két másik fél között tapasztalt durvaság vagy vita is megzavarja a szemlélő gondolkodását, ideiglenesen megnehezítve számára a problémák megoldását.10725A professzor szerint ezeket az adatokat azért nem lehet figyelmen kívül hagyni, mert a legújabb felmérések szerint az egészségügyi munkahelyeken egyáltalán nem ritka a feszült, durva, vitába hajló megnyilatkozás. A szakember éppen ezért úgy véli, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt kell fordítani az egészségügyi intézmények dolgozói közötti kommunikáció fejlesztésére, mivel az ott jelentkező feszültség közvetlenül a betegek ellátását befolyásolja.

Forrás: