Az iskolások hatékonyabban használják a tollat mint a billentyűzetet? 2010-07-03 Iskolatáska Megosztás: Tweet Egy iskolás gyerekek körében végzett tanulmány felfedte, hogy nem téved az, aki azt állítja: a toll hatásosabb, mint a billentyűzet. Virginia Berninger, a Washingtoni Egyetem oktatáspszichológus professzora másodikos, negyedikes és hatodikos gyerekeket vizsgált, hogy mennyire tudják leírni az ábécét, mondatokat és szövegeket tollal illetve billentyűzettel. ?A gyerekek következetesen jobban teljesítettek a szövegek esetében, ha tollal írtak. Többet és gyorsabban sikerült papírra vetniük.? ? mondta Berninger. A kutatók azt is elmondták, hogy csak az ábécé írása esetén bizonyult jobbnak a billentyűzet a tollnál. A mondatok esetében vegyes eredmények születtek. A harmadikosok azonban hosszabb esszéket írtak tollal, és gyorsabban is.A tanulmány azt is kimutatta, hogy a negyedikesek és a hatodikosok tollal sokkal összetettebb mondatokat alkottak, és ezt nem befolyásolta a helyesírásuk. Kiderült továbbá, hogy a legtöbb gyereknek negyedikes koráig nincs igazán fogalma arról, hogy mi is az a mondat. ?A gyerekeknek meg kell érteniük a mondat illetve egy teljes gondolat definícióját, mielőtt le tudnának írni egyet saját maguk is. Az írás nagyon különbözik a beszélt nyelvtől. Nem beszélünk ugyanis teljes mondatokban. Ilyenkor a mondatoknál kisebb ill. nagyobb egységeket használunk.? ? mondta Berninger. Azt is hozzátette azonban: "Sokkal behatóbban kell tanulmányoznunk a számítógéppel történő írás folyamatát, habár az iskolák a korai szakaszban még nem integrálják be ezeket a gépeket az oktatás menetébe. Segítenünk kell a gyerekeknek, hogy tollal és géppel egyaránt megtanuljanak írni. Egyiket sem kell eldobnunk, mindkettőre szükségünk van. Több kutatás kell, hogy lássuk, hogy egy betű leírása illetve lenyomása a billentyűzeten miként befolyásolja az agy működését.? Forrás: