Érzelmi intelligencia

A magasabb érzelmi intelligencia csökkenti a munkavállalók elégedetlenségét, és hozzájárul a pozitív attitűdök kialakulásához – derült ki egy tanulmányból.

A Haifa Egyetem kutatásai szerint a magánszektorban dolgozók érzelmi intelligenciája – összehasonlítva az állami szektorban dolgozókéval -, magasabbnak bizonyult, és ezért pozitívabb munkaerőnek is számítanak. Dr. Galit Meisler négy szervezet ? két állami és két magánszektor – nyolcszázkilencven munkavállalóját és vezetőjét vonta be a vizsgálatába.

A tanulmány kimutatta, hogy a magánszektorban dolgozóknál az érzelmi intelligencia hozzájárul olyan kívánatos attitűdökhöz, mint például az igazságosság, a munkahelyi elégedettség, és a munkahelyi elkötelezettség.

A magasabb érzelmi intelligencia csökkenti a kiégés veszélyét, a munkahelyi hanyagság és a felmondás esélyét. A kutatásból kiderült, ez a hatás kevésbé érvényesül az állami szektorban. ?Úgy gondoljuk, hogy a magas szintű szervezeti politika, és a hozzá kapcsolódó stressz az állami szektorban csökkenti az érzelmi intelligencia pozitív hatásait?– tette hozzá Meisler.

Forrás: