Jó évet zárt a Trilak

A festékpiaci eladások mintegy 25%-kal csökkentek az elmúlt három évben, a több mint százéves múltra visszatekintő Trilak Festékgyártó viszont nem csupán tartani, hanem erősíteni is tudta piacvezető szerepét.

Évértékelő sajtótájékoztatóján a cégcsoport vezetősége nem titkolta, mivel tudta válságban is növelni forgalmát.

A magyar festékpiac meglehetősen koncentrált, hiszen három gyártó (Trilak, Akzo Nobel, Polifarbe) képviseli a forgalom 70%-át. Ezen három gyártóból – a recesszió miatt – már csak kettőnek van magyarországi gyártása, az Akzo Nobel 2010 végén zárta be itthoni gyárát.

A festékpiac volumenében 25%-kal, értékben 13%-kal csökkent 2008-hoz képest, amikor a Trilak részesedése volumenben 38,3% volt. Jelenleg a festékfogyasztás volumenét 40,1%-ban Trilak termékek adják, vagyis majdnem minden második vásárló, legyen az professzionális vagy egyéni felhasználó, a Trilak portfóliójából választ magának festéket.

trilak

Hogy minek köszönhető a Trilak megerősödése a recessziós környezetben? Erős márkáinknak, folyamatos beruházásainknak, piaci újdonságainknak és végül, de nem utolsó sorban dedikált munkatársainknak. A 2012-es előrejelzések további 3%-os mennyiségi visszaesést prognosztizálnak, mely további kihívások elé állítja a piaci szereplőket. Bíztató jel ugyanakkor az első két hónapi ingatlan adásvételek száma (ez a szám nagyban befolyásolja a dekoratívfesték-piacot), mely majdnem duplája volt a 2011-es évinek, a februári emelkedés pedig már nem az előtörlesztésnek köszönhető. A recesszió mellett a piaci szereplőknek nagyon erős nyersanyag-áremelkedéssel is szembe kell nézniük, amit egy recessziós környezetben nem lehet teljesen a fogyasztókra hárítani. Ugyanakkor sajnos a 2012-es értékbeli növekedést az áremelések fogják adni..” – mondta Raskó Attila, a Trilak Festékgyártó Kft. marketing igazgatója.

Az, hogy az általa képviselt márkák ebben a recessziós környezetben is növelni tudták piaci részesedésüket, egyrészt maguknak az erős, olyan hagyományokkal rendelkező, Superbrands és Magyarbrands díjakkal egyaránt kitűntetett márkaneveknek tudható be, mint a Héra, a Trinát vagy a Lazurán.

trilak

Természetesen a hagyományok tisztelete mellett a beruházásoknak is fontos szerep jut, és nem állhatnak meg: a cég 2010-ben 365 millió, 2011-ben 418 millió forintot ruházott be, 2012-ben 338 millió forintot fordít fejlesztésekre. Hogy erre vásárlói oldalról is megmutatkozik az igény, azt többek közt az is mutatja, hogy a Trilak új (az elmúlt négy évben bevezetett) termékeinek forgalmi aránya közel 8%-t tesz ki. A termékfejlesztés során egyébként mindig figyelemmel kísérik az aktuális színtrendeket is, hogy a divatnak megfelelő árnyalatokkal jelenhessenek meg piacon.

E mellett a Trilak volt az első cég, amely a nehéz gazdasági körülmények között olyan támogatási lehetőséget ajánlott a magyar kereskedőknek a Trilak Stúdió bolthálózat létrehozásával, ami biztosíthatta számukra a talpon maradást, megerősödést, a festők továbbképzését pedig egy ingyenes, moduláris rendszerben vállalta fel.

A vállalatnál ugyanekkor nagyon alacsony, 5%-os a fluktuáció, sok dolgozó több tíz éve itt dolgozik, sőt, vannak olyan családok, amelyek több generációja is trilakosnak vallhatja magát.

Forrás: