IKEA puha játékfigurák a gyermekekért

Az évente megrendezett Puha játékfigura kampánnyal az IKEA a Save the Children és az UNICEF oktatási programjainak keretében támogatja a fejlődő országok gyermekeit.

2012. november 2. és december 23. között a vásárlók minden puha játékfigura vagy gyerekkönyv vásárlásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az IKEA Foundation a termék árából egy eurót az UNICEF és a Save the Children gyermekoktatási programjaira tudjon fordítani világszerte.

Az idei Puha játékfigura kampány célja minőségi oktatásban részesíteni a fejlődő országok mélyszegénységben élő gyermekeit. 2003-as indulása óta az évente megrendezésre kerülő Puha játékfigura kampánynak köszönhetően 47,5 millió euró gyűlt össze, így az IKEA eddig mintegy 40 országban 8 millió gyermek számára biztosította a minőségi oktatáshoz való jogot.

Ikea

A puha játékfigurák családjában idén jelentek meg a természet iránti kíváncsiságot és gondoskodást ébresztő erdei állatok, mint amilyen a VANDRING sorozat süni-, medve- és bagolyfigurája. Az Ann-Cathrine Sigrid Ståhlberg által megálmodott szereplők visszaköszönnek a VANDRING textíliákon, sőt életre kelnek A süni elindul világot látni című mesekönyvben, amelynek Ulf Stark által írt történetéhez Ann-Cathrine készítette az illusztrációkat.

„Múlt hónapban a világ vezetői összegyűltek, hogy eleget tegyenek annak a globális kötelezettségvállalásnak, mely szerint a világ minden gyermekének biztosítani kell, hogy alapfokú oktatásban részesülhessen. Az IKEA Puha játékfigura kampányát támogató munkatársak és vásárlók hozzájárulnak ahhoz, hogy ez a fontos cél valóra válhasson. 2003 óta a kampánynak köszönhetően 31 millió eurót sikerült összegyűjteni az UNICEF által támogatott oktatási programokra, így partnereinkkel közösen elértük, hogy több millió gyermek számára minőségi oktatást tudjunk biztosítani, és az Önök segítségével ebben az évben még több gyermekhez el tudunk majd jutni” – mondta John Winston, az UNICEF globális ügyfélkapcsolati igazgatója.

„A Save the Children az IKEA egész világra kiterjedő Puha játékfigura kampányának köszönhetően folytatni tudja munkásságát, amellyel a minőségi oktatás biztosítása révén változtatni tud a Kelet-Európában és Délkelet-Ázsiában fogyatékkal és kisebbségi csoportokban élő gyermekek életén. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk az ügymarketing kampánynak” – nyilatkozta Elisabeth Dahlin, az IKEA Foundation Együttműködést Irányító Bizottságának elnöke és a Save the Children svédországi főtitkára.

Ikea

A Save the Children-nek adományozott összeget a leginkább a társadalom peremére szorult, etnikai kisebbségekben, fogyatékkal és speciális igényekkel élő gyermekek oktatását elősegítő projektekre fordítják majd Kambodzsában, Vietnamban, Bangladesben, Indonéziában, Mianmarban, a Fülöp-szigeteken, valamint Litvániában és Romániában. Az UNICEF-nek adott összeggel pedig a szervezet az Iskolák Afrikáért kezdeményezést támogatja, hogy Burkina Faso, Etiópia, Madagaszkár, Mali, Mozambik, Niger, a Dél-afrikai Köztársaság és Malawi gyermekei is minőségi oktatásban részesülhessenek.

„A Puha játékfigura kampány csodálatos módja annak, hogy az IKEA vásárlói és munkatársai, saját gyermekeikkel közösen, átérezhessék az ünnepek örömét, és egyúttal olyan gyerekeken is segítsenek, akikkel talán soha nem fognak találkozni, ugyanakkor akiknek nagy szüksége van a segítségünkre” – mondta Per Heggenes, az IKEA Foundation ügyvezető igazgatója.

Forrás: