A magyar élelmiszerek népszerűsítése 2011-01-23 Napi Hírek Megosztás: Tweet Az Agrármarketing Centrum (AMC) szerepet vállal a biztonságos magyar élelmiszerek népszerűsítésében. A közlemény szerint a centrum, eddigi tevékenységét folytatva, továbbra is minden lehetséges eszközzel támogatja a biztonságos magyar élelmiszerek piacra jutását kül- és belföldön. Az intézmény az elkövetkező időben fokozott hangsúlyt kíván helyezni a biztonságos magyar élelmiszerek népszerűsítésére, segítve ezzel a magyar élelmiszeripari termékek piaci pozíciójának megerősítését, külön is megemlítve a baromfitermékeket. Ez utóbbi előzménye, hogy a Baromfi Terméktanács (BTT) levélben kérte a vidékfejlesztési minisztert, hogy biztosítson pénzt az AMC forrásaiból a magyar előállítású tojások fogyasztásának ösztönzésére, tekintettel a németországi dioxin-botrányra. Az AMC kiemelt szerepet szán a Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegyet viselő termékek népszerűsítésének.A védjegyes termékek ellenőrzött forrásból származó, Magyarországon előállított élelmiszerek, amelyeknek a hasonló termékeknél magasabb minőségét a szigorú védjegyhasználati követelmények és a folyamatos független minőségi ellenőrzések garantálják. A közlemény szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy egyre többen szavaznak bizalmat a védjegyet viselő termékeknek a boltokban. Az AMC szerint a biztonságos magyar élelmiszerek népszerűsítése azért fontos, mert az elmúlt időszakban a magyar piacra is kerültek az EU más tagállamaiból nem megfelelő minőségű élelmiszerek. Magyarországon szigorú élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer működik, amely egységesen a termőföldtől a fogyasztóig, az élelmiszerlánc teljes szakaszában elvégzi az ellenőrzéseket. Ezt tovább erősíti a tavaly nyáron bevezetett másodlagos élelmiszervizsgálat – tartalmazza a közlemény. Forrás: