Hogyan keretezzünk? 2015-01-05 Blog, Otthon Megosztás: Tweet Papírképek keretezése üveggel vagy üveg nélkül. A leggyakoribb hiba, melyet papírképek keretezése alkalmával el lehet követni, hogy nem kérnek hozzá üveget. Miért is?! Két válasz létezik: „nem szeretném, hogy csillogjon” ,vagy az, hogy „csak nem akarok üveget”. Amióta létezik csillogásmentes – antireflektív -üveg, az első indok megoldva. A „csak” válaszra itt az indokok sora, fűszerezve azzal, hogy miközben szükség van az üvegre a tárgy mégsem érintkezhet vele. Papírképek keretezése mindig együtt jár a paszpartuzással is. El kell, hogy tartsa valami a tárgyat az üvegtől. A képet körülvevő 45 fokban vágott karton kitűnően alkalmas erre. A legdurvább, ha egy pasztell kerül közvetlenül üveg alá. Néhány év, és bármennyire is fixálva volt valamikor a krétaporból több marad abból az üvegen, mint a papíron. Vegyük a fotókat! Ezek hajlamosak a bemattulásra, esetleg fel is tapad ott ahol érintkezik az üveggel. Vagy egy szép merített papíron lévő metszet, ami ha érintkezik az üveggel, hajlamos a foltosodásra, ott ahol a papíron lévő szennyeződés gyorsabban kidolgozódik és így láthatóvá válik. A merev üveg ugyanis hol hideg, hol meleg, gyorsan átvéve környezete tulajdonságait. Lecsapódhat rajta egy parányi pára, beszűrődhet alá egy kis por és paszpartu nélkül védtelen a kép. Elhelyezésük nem ajánlatos napsütötte falra, sugárzó hőnek kitett felületre, de a hideg nedves falak is alkalmatlanok keretezett grafikák, egyszóval képek felhelyezésére . De kell a paszpartu más okból is – teret ad ugyanis a képnek, és mivel színes paszpartut is választhatunk, kitűnően érvényesül a tárgy egy jól megválasztott színűben, és így a képkeret is harmonikusan választható meg a képhez anélkül, hogy beszorítsa azt. Választhatunk dupla paszpartut is! Ezt általában akkor ajánljuk, amikor egy erősebb szín nagyon illik a képhez, de a paszpartu teljes szélességében sok lenne. Ekkor csak egy belső csík jelenik meg, amely hangulatában ugyancsak jól összehozható a kerettel. Dupla paszpartuban nem csak attraktívabb lesz a tárgy, de mélyebb is lesz a távolság közte és az üveg között. A papírképek hajlamosak a hullámosodásra – főleg ha beszorítjuk az üveg és hátlap közé. Ezt is elkerüljük, ha a paszpartura vagy a hátlapra ragasztva lógatjuk a képet, lehetőleg savmentes ragasztóval, sőt érzékeny tárgyak esetében a hátlapnak-megőrizve képeink állagát még sok sok évig. Forrás: