Mulatós zene és Tom & Jerry – avagy miről árulkodnak a tévéképernyők?

Imádjuk a rajzfilmeket és javában szól a mulatós a hazai tévékből – derül ki egy hazai webáruház rendhagyó statisztikáiból. Kapaszkodjanak a foteljükbe, vallanak a tévék!

Rengetegen fotózzák le a tévéjüket és töltik fel az apróhirdetési portálra úgy, hogy közben adás megy a képernyőn. Mit néz otthon a magyar? Gondoltak egy nagyot a portálnál, rákerestek a tévé kategóriára és sorba vették a lefényképezett tévéket.

Csipketerítővel letakart öreg masina, vagy hipermodern plazma, azonban az apróhirdetési oldal munkatársai nem a készülékekre figyeltek, hanem arra, hogy milyen műsor ment éppen a fotózás pillanatában!

A felhasználók 27%-ának képernyőjén a két nagy kereskedelmi adó egyikének műsora futott, 18% pedig a közszolgálati csatornákat követte figyelemmel. Hihetetlenül népszerűek a rajzfilmeket kínáló csatornák: a „nagy” országos adók után a hatodik helyen az egyik legnépszerűbb mese csatorna áll a maga 5%-ával, de a többi, kizárólag rajzfilmeket kínáló kábeltévé is remekül teljesített.

A mulatós zene a virágkorát éli Magyarországon, ezt jól bizonyítja, hogy a két legnépszerűbb mulatós zenét játszó adó a legtöbb sport és közéleti csatornát leverve együtt 5%-ot szerzett.

A Házibuli Attilával többször is visszaköszönt a képernyőkről! Arra, hogy tévéeladási akció közben hányan fogyasztottak felnőtt tartalmakat, nem tért ki a vizsgálat, hiszen az ilyen jellegű képek nem kerülhetnek fel az e-kereskedelmi portálra.

adasszunet_tv

A webáruház oldalára naponta több száz eladásra szánt televízió kerül, a többség fekete képernyővel hirdeti meg a készülékét, sokan azonban műsor közben fényképeznek, bizonyítván, hogy a tévé működik és még a képe is kiváló!

Így fordulhat elő, hogy többen Kovács László ex-külügyminiszter, Geszti Pétert vagy napi sorozatok egyik főszereplőjének arcával próbálják meg eladni a gépüket.

A nem reprezentatív statisztikákból érdekes kép rajzolódik a magyarok tévénézési szokásairól is. Messze a filmek a legnépszerűbbek (26%), majd a rajzfilmek következnek (17%), a harmadik helyen pedig a közélet áll (13%). A felhasználók tizedét annyira érdekelhette az adás, hogy a reklámot használta ki a fotózásra.

Azt azonban, hogy a nézők mennyire élvezték a műsort, ha közben a tévéjük eladásán járt az eszük, utólag már nem lehet megmondani.

Forrás: