2013 katalógus mobileszközökre hangolva

Azt hihetnénk, hogy a hagyományos prospektusoknak befellegzett, legalábbis, ami az IKEA-t illeti.

Ám mégsem kell megijedni, mert a mostani kísérlet még csak egy új marketingpróbálkozás a svéd bútoráruház részéről és akkor lesz csak igazán sikeres, ha minden vásárló rendelkezik már okos telefonnal.

Az azonban kétségtelen, hogy az IKEA 2013-as katalógusának új formája jelentősen vonzóbbá tehető egy bizonyos célcsoport számára. A 2013-as katalógus ugyanis állítólag olyan elemekkel bővül, amelyek úgynevezett Augmented Reality tartalommal szélesítik a prospektust, és komolyabb tájékoztatást nyújtanak a mobileszközökön keresztül, azaz azok segítségével.

ikea

Az újszerű információs szolgáltatás a Mccann-Erickson hathatós együttműködésével jött létre és bár mint említettük valószínűleg nem váltja le a papíralapú információközlést, azonban jelentősen bővítheti a katalógus olvasásának élményfaktorát.

Az IKEA ígérete szerint ugyanis, ezzel a lehetőséggel akár a leendő konyhánkat is megnézhetjük működés közben, vagy tesztelhetjük nappalink legoptimálisabb kialakítását a Kibővített Valóság (AR) által. Mindezek mellett kapcsolódó videók mutatják be az egyes elemek, funkciók működését a későbbi vásárlás elősegítése érdekében.

A katalógus ilyen irányú kibővítésének célja, hogy az átlag két hétig tartó élettartamot és használatot jelentősen megnöveljék. Az is érdekesség, hogy nem a megszokott QR kódos leolvasást fogják alkalmazni, hanem a Metaio megoldását.

vid4u.init(480,360,’9msjlKYrMD’,null,3);

Forrás: