A nyelvtanulás olyan, mint a diéta: hosszútávon működik 2015-06-30 Blog, Iskolatáska 1 Kommentelés Megosztás: Tweet Mi határozza meg azt, hogy az ember hogyan beszél angolul? A nyelvvizsga vagy a tudás? A Bar-Angol alapítója szerint a legfontosabb különbség a kettő között a felkészülésben rejlik. Ha pedig megfelelő módszert választunk, akkor összesen 4 év alatt közel tökéletesen elsajátítható a választott idegen nyelv. A KSH 2010-es adatai szerint a 15-29 éves fiatalok csaknem 8 százalékánál az alkalmazás feltétele volt az idegennyelv-ismeret, további 23 százalékuk számára pedig előnyt jelentett az elhelyezkedéskor. Az elmúlt években az idegen nyelv ismerete még fontosabbá vált a hétköznapokban, sőt a gyakorlatban a legtöbbször nem az jelenti a legfontosabb kérdést, hogy az ember milyen nyelvvizsgával rendelkezik, hanem az, hogy hogyan és mennyire magabiztosan használja az adott nyelvet. A titok a motiváció és a folytonosság Nagyon sok új technikáról lehetett hallani az elmúlt években, melyek segítségével elvileg pár héten belül megtanulhat az ember több száz új kifejezést. Azonban bizonyított tény, hogy a megtanult szavak, kifejezések csupán elenyésző százalékban maradnak meg hosszútávon is. Ennek oka, hogy a hosszú távú és rövid távú memória esetében egyaránt három fő szakaszra bontható az emlékezés folyamata. A látott vagy hallott információt először elhelyezzük memóriánkban, ezt követően tároljuk, megőrizzük, végül, ha szükség van rá, előhívjuk és visszanyerjük onnan. Ez sajnos nem minden esetben működik hibátlanul, hiszen egy emlék vagy megszerezett ismeret a három szakasz bármelyikében elveszhet. A különbség mégis abban áll, hogy a rövidtávú memóriánk kapacitása véges, és ha nem használjuk eleget a rövid távú memóriában található információkat, azok egyszer csak eltűnnek. Éppen ezért, ha a hosszú távú memóriánkra építünk, sokkal hosszabb ideig tudjuk tárolni a megszerzett ismereteket és bármilyen váratlan szituációban bátran elő tudjuk húzni a szükséges kifejezéseket is. „Nagyon sok esetben találkozom azzal a problémával, hogy a tanulók a különböző nyelvtanfolyamokon csak az új ismeretekre fókuszálnak. Új szavak, nyelvtani szerkezetek, kifejezések. De ezek gyakorlására már nem fordítanak kellő időt. Márpedig gyakorolni kell, mert a hosszú távú memóriánk így töltődik! Ha például valaki nagyon sokszor gyakorol egy igeidőt a tanulás folyamata közben úgy érezheti, hogy nem megy neki, egészen addig, amíg egyszer csak át nem fordul és megszokássá válik annak helyes használata”- mondta Gönczy Edit, a Bar-Angol alapítója. A szakértő szerint ugyanez a folyamat megy végbe a komplex feladatok elsajátítása esetében is, ilyen például az angol nyelvű prezentáció tartása. A megfelelő gyakorlással, sokkal magabiztosabbá válhatunk és bármilyen váratlan helyzetben feltalálhatjuk magunkat a későbbiekben is. Nem csak hasznosabb, de sokkal élvezetesebb is a tanulás Akár a fogyókúrára, úgy a nyelvtanulásra is igaz, hogy sokszor nagy hévvel elkezdi az ember, aztán idő közben csökken a lelkesedés és a folyamat is egyszer csak abba marad. A hosszú távú tanulás esetében azonban a tanulás folyamata is sokkal élvezetesebb, hiszen amíg a rövidtávú tanulás központi eleme a magolás, a nyomás, illetve a tudnivalók rendszerezetlen ömlesztése, a hosszú távú tanulás során az elsajátítani kívánt tudást a tanuló minden irányból részletesen körbejárja. „Fontos, hogy olyan módszert válasszon a tanuló, ami fenn tudja tartani érdeklődését és motivációját. A legcélravezetőbb, ha a tanulás nem magolásból, hanem izgalmas eszközök bevonásával zajlik (például angol nyelvű mozifilm, színházi előadás, illetve egyéb beszélgetés központú programok), melyek itthon is könnyedén megteremthetők. A szórakoztató programok segítenek abban, hogy a tanuló ne fáradjon bele a tanulásba. A sok gyakorlásnak köszönhetően sokkal több sikerélménye lesz a tanulónak, ami tovább motiválja őt, miközben a megszerzett tudás a hosszú távú memóriába épül”- emelte ki Gönczy Edit. Forrás: Egy válasz Megvannak az idei felsőoktatási ponthatárok | Ahol a friss hírek összefutnak 2017-07-28 […] és kerekasztal-beszélgetések színesítették a programot. Utóbbiakon szó volt a sikeres nyelvtanulásról, a karrierépítésről, a hallgatói bevételi forráslehetőségekről, a diákhitelről és […]
Megvannak az idei felsőoktatási ponthatárok | Ahol a friss hírek összefutnak 2017-07-28 […] és kerekasztal-beszélgetések színesítették a programot. Utóbbiakon szó volt a sikeres nyelvtanulásról, a karrierépítésről, a hallgatói bevételi forráslehetőségekről, a diákhitelről és […]