Gyomornyugtató, keringés javító, koleszterinszint csökkentő fűszer – Mi az?

Valószínűleg nálad is kallódik néhány olyan tasak fahéj a fűszertartóban, aminek még a létezéséről is megfeledkeztél.

A fahéj leginkább akkor kap főszerepet, ha sütikészítés folyik a konyhában, vagy épp a napi menü egyik része a palacsinta. Most azonban hoztunk néhány nyomós érvet, ami után egészen másképp tekintesz majd erre a különleges fűszerre.

Felveszi a harcot a fertőzésekkel

A fahéj vírus- és gombaölő, illetve antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek mindegyike segít megőrizni a szervezet egészséges működését. Antioxidánstartalma miatt első helyen áll a világ legnépszerűbb gyógynövényei és fűszerei között. A fahéj emellett gyulladáscsökkentő hatással is bír, fenoltartalma miatt külső és belső gyulladás esetén is jótékony hatással van a szervezetre.

Foto:123rf.com

Nyugtatja a gyomrot

Kifejezetten ajánlott a fahéj gyomorsavképződés esetén. A fűszer mindennapi étrendbe való beépítése nemcsak a savasságot enyhíti, a gázképződést és az emésztési zavarokat is csökkenti.

Javítja a keringést

Értágító hatása miatt pihentető hatást gyakorol az erekre a fahéj. Hetente két-három evőkanálnyi fahéj fogyasztása javítja az általános egészséget. A fűszer emellett a vérnyomást is csökkenti: több tanulmány kimutatta, hogy jelentősen csökken a szisztolés és diasztolés érték már a rövid távú fogyasztás esetén is.

Foto:123rf.com

Csökkenti a kolesztrinszintet

A fahéj pozitív hatással van a koleszterinszintre, ami nemcsak a szív egészségéhez járul hozzá, de a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is csökkenti. Egyes kutatások szerint a fűszer napi fogyasztása növelheti a „jó” koleszterin (HDL-koleszterin) szintjét, miközben segít csökkenteni a teljes koleszterint, a „rossz” koleszterint (LDL-koleszterin) és a triglicerideket.

Mi a legfeltűnőbb rajtam, ami sokat elmond rólam, az állapotomról, a közérzetemről? A bőröm. Az őszi-téli hideg időszak, amikor órákat állok a süvítő szélben, bizony alaposan megviseli a bőrömet.

Készítsünk kávés-fahéjas cukros testradírt!

Így fogysszuk

A fahéjat beépítheted a mindennapi étrendedbe, rászórhatod például a reggeli zabkásádra, gabonapelyhedre, müzlidre, vagy akár a pirítósodra is. Kapható emellett kapszula formájában a legtöbb bioboltban, ha azonban szívesen kikapcsolódnál a napi fahéjfogyasztás közben, erősen ajánlott a filteres verzió: a fahéjteával egyszerűen nem lőhetsz mellé!

Forrás:borsonline.hu

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.