Vakon biciklizett Müller Attila

Bekötött szemmel biciklizett Puskás Peti, Müller Attila, Köböl Anita és Bocskor Bíborka, valamint az esemény arca: Krizbai Teca.

A hírességek azért vállalkoztak a merész feladatra, mert nagy „kalandra” készülnek: augusztusban nekivágnak a Balatonnak, tandem biciklivel, látássérültekkel a hátuk mögött kerülik meg a magyar tengert.

Augusztus 16-20. között immár harmadik alkalommal vág neki a Mozdulj! Közhasznú Egyesület a Balaton körüli biciklitúrának, amelynek központjában a mozgás áll, valamint hogy egészséges és fogyatékkal élő emberek fogják meg egymás kezét, és nyissák ki együtt a világot. Mint kiderült, a négynapos túra előtt a hírességeknek igazán nagy szükségük volt az edzésre, hiszen legtöbbjük még nem ült tandembiciklin, főleg nem úgy, hogy látássérülttel tekernek együtt.

„Gyakorlott bringás vagyok, ahová csak lehet, kerékpárral megyek. Párszor a tandemet is kipróbáltam már, de így még soha, hogy olyan ember ül mögöttem, aki nem lát. Hatalmas felelősségérzet, és bizonytalanság fogott el, amikor elkezdtünk tekerni. Ám pár percen belül egymásra hangolódtunk, és nagyon jól ment, főleg azért, mert a biciklistársam, Riczu Tamás gyakorlott tandemező, igazán remek látássérült sportember” – mondja Puskás Peti.

tandembicikli_muller_attila

Müller Attilának szinte nincs félelemérzete, imádja az extrém sportokat, egy ideje kaszkadőr képzésre jár. Bár a tandembiciklizés nem számít extrém sportnak, Attilának mégis meggyűlt vele a baja, még el is dőlt a kerékpárral.

„Egészen különleges, felemelő érzés volt segítőként biciklizni! Amikor bekötött szemmel én ültem hátra, bizonytalanság fogott el, nem tudtam felmérni a kerékpár helyzetét, ezért rögtön indulás előtt eldőltünk a bringával. Az első pár méter megtétele alatt tartott a semmihez sem fogható kiszolgáltatottság érzése, de segítőm, Baráth Anita instrukciói után egyre magabiztosabb lettem. Alig várom, hogy Balaton körül tekerhessek a csapattal” – meséli Müller Attila.

Köböl Anita, a TV2 Egészségmánia műsorvezetője tartott attól, hogy nehezen rázódik bele a tandemezésbe, ennek ellenére azonnal ráérzett az ízére.

Fokozatosan szoktattak hozzá a tandemezéshez, először hátul ültem, majd előre kerültem, de olyan társsal, aki lát, utána ült mögém egy vak sportoló, végül pedig bekötött szemmel kerekeztem. Egyelőre még szoktatom magam a gondolathoz, hogy a Balaton körül miként tekernék majd 200 km-t, de mivel óriási élmény volt, és könnyen belerázódtam, ezért nagyon valószínű, hogy én is a csapattal tartok” – avatott be Köböl Anita.

A Magashegyi Underground énekesnője, Bocskor Bíborka ahová teheti, biciklivel megy, az edzés előtt 20 km-t kerékpározott, hiszen mert a közelmúltban megjelent, Tegnapután című lemezük miatt egyeztetett a kiadójával. A tandem azért kihívást jelentett.

„Az első percek voltak nehezek, hiszen egyszerre kellett figyelni Krizbai Tecára, koncentrálni és az egyensúlyunkat megtartani, de gyorsan egymásra hangolódtunk, és le se akartunk szállni a bringáról. Nagyon várom a balatoni túrát; bízom benne, hogy a rengeteg koncertünk között találok néhány szabadnapot, valamint a húgom babája jól időzíti az érkezését, és a túra előtt vagy után jön világra, mert a születésénél ott kell lennem” – újságolta Bocskor Bíborka.

tandembicikli_krizbai_teca

Krizbai Teca óriási örömmel mondott igent a felkérésre, amikor megkereste a Mozdulj! Közhasznú Egyesület, hogy legyen a „Tandemtúra látássérültekkel a Balaton körül” arca. A Csillag születikben feltűnt vak énekesnő szeret kerékpározni, de nagyon kevés lehetősége van rá, mert nehéz partnert találnia.

Kicsit döcögősen indult az edzés, de amint ráéreztem a társam ritmusára, azonnal könnyedén ment a biciklizés. Müller Attilával különösen jó volt, mert a tandemezés közben felelevenítettük a Csillag születik idején átélt élményeket, de Köböl Anitával és Bíborkával is nagyszerű volt a tekerés. A fellépéseim miatt nem tudok végig maradni a túrán, de izgatottan várom azokat a napokat, amikor ott lehetek; egyrészt a biciklizés élménye, másrészt a remek csapat miatt” – tette hozzá lelkesen Teca.