A visszatérés küszöbén Baji Balázs

Karácsonykor sem pihen az olimpiára készülő kiváló atléta

Teljes értékű edzésmunkával készül a visszatérésre Baji Balázs. A februárban súlyos sérülést szenvedett világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó jó úton jár a versenyekre való visszatérésben.

Felkészülését a Scitec Institute Sport-és Táplálkozástudományi Intézet szakértői is segítik, akik az izmok építése mellett a minél gyorsabb regenerációt segítő étrendet állítottak össze számára.

  • Februárban sérült meg a térded. Túl vagy két műtéten és egy hosszú rehabilitáción. Hol tart most a felkészülésed?

Szerencsére minden a tervek szerint történik, már szinte teljes értékű edzésmunkát tudok végezni. Azt mondanám, hogy visszatértünk a szokásos kerékvágásba, ami a sérülésemet megelőző őszi edzésmunkát jelenti. Ez még nem jelent versenymozgást, de jó hír, hogy gátfutást már tudom végezni és a szögescipős, sprint jellegű mozgások sem jelentenek akadályt.

  • Hol tartotok most? Mennyi edzésed van egy héten?

Ebben az időszakban hetente 6 atlétikai edzésem van, öt alkalommal gyógytornász vesz kezelésbe és két-szer antigravitációs futópadon futok. Jelenleg az alapozás derekán járunk: túl vagyunk a mennyiségi munka javán, most már a minőség és a sebesség kérdésére kell koncentrálnunk. Azt mondanám, hogy kacsintgatunk a versenyszerű futás felé.

  • Mikor láthatunk ismételten a versenypályán?

Ha minden rendben lesz a következő hetekben is, akkor hamarosan válaszúthoz érkezünk, hogy a fedett-pályás szezonba bekapcsolódjak és januárban, vagy februárban visszatérjek-e esetlegesen egy hazai fedett-pályás versenyen. Bár a téli versenyek is beleszámíthatnak az olimpiai kvalifikációba, de végső soron szabadtéren kell majd kiharcolni a tokiói részvételt. Ezért a sikeres tavaszi felkészülés döntő lesz a következő hónapokban, amely után a jövő nyári versenyek lesznek létfontosságúak Tokió szempontjából.

  • Hosszú ideje együtt dolgozol a Scitec Institute csapatával, akik a rehabilitáció alatt is figyelemmel kísérték a táplálkozásod. Mi változott most dietetikai szempontból?

Az étkezéseimet az emelkedett edzésmennyiséghez, és a nagyobb terheléshez igazítottuk. Nagy hangsúlyt fektetünk az ízületek támogatására és védelmére, valamint fontos célunk dietetikai szempontból a visszaépült izommennyiség ellátása és regenerációja. Nemrég a kifejezetten állóképességi sportolók igényeire kifejlesztett Scitec Endurance termékcsaládot is beépítettük a fogyasztandó kiegészítők közé. A 2-3 órás edzések megterhelőek, ezért a szénhidrát alapú termékek nagyon hasznosak az energiaháztartás szempontjából, hogy a nagy terhelés ne okozzon gondot. Nagyon bevált az vitaminokban gazdag, ásványi anyagokban dús, elektrolitokkal teli Energy Hydrogel, amely kiválóan segít a hosszantartó állóképességi edzések alatt. Az edzések befejezése után, a regenerációs folyamatok támogatására pedig szívesen fogyasztom a Recovery Complex Plus italport.

  • Karácsonykor lesz időd lazítani?

Maximum egy-két lazább napot engedélyezek magamnak, de alapvetően minden megy tovább az ünnepi időszakban is. A sikeres felkészülésbe nem fér bele, hogy lazítsak, és nem is szeretnék, hiszen mindenképpen szeretnék ott lenni július 24-én, a Tokiói Olimpia megnyitóján a magyar csapat tagjaként.

Forrs: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.