A cékla értágító hatású

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint nemcsak a céklalé fogyasztása, az időseknek ill. szív- és tüdőbetegeknek is aktívabb életet biztosíthat.

A céklalé volt az elmúlt év legnagyobb sportélettani szenzációja. Az Exeter-i Egyetem kutatóinak felfedezése szerint céklalé fogyasztása után a sportolók mintegy tizenhat százalékkal hosszabb ideig voltak képesek edzeni.

A sokkoló kezdeti eredményeket követően számos sportolón “az angol első osztály labdarúgóitól a profi kerékpárosokig” kipróbálták a teljesítményfokozó italt. A legújabb cikk szerint, mely a Journal of Applied Physiology-ban jelent meg, ahogy idősebbek leszünk, szervezetünk kevesebb oxigént tud hasznosítani.

Ez néhány ember számára azt jelenti, hogy olyan egyszerű feladatok, mint a séta sem kivitelezhető. “Azt találtuk, hogy a céklalé csökkenti a kis intenzitású gyakorlatok végzéséhez szükséges oxigén mennyiségét. Ennek hatására az emberek olyan gyakorlatokat is meg tudnak csinálni, amit enélkül nem lennének képesek.” nyilatkozta a cikk szerzője, Katie Lansley doktoranduszhallgató.

belrendszer9

A céklalének kétféle fiziológiai hatása van. Egyrészt növeli az erek átmérőjét, így több vér tud áramlani az erekben. Másrészt csökkenti az izmok oxigénszükségletét. A kettő együttes hatásának eredményeképpen nő a fizikai teljesítőképesség. Andy Jones professzor, a céklalével folytatott kísérletek úttörője szerint, a céklalé magas a nitráttartalma felelős a teljesítőképességnövelő hatásért:

“Első alkalommal sikerült normál és nitrátmentes céklalevet alkalmaznunk kísérleteinkben. A résztvevők nem tudták melyiket kapták. Azoknál, akik normál céklalevet ittak, látványos teljesítménynövekedést észleltünk. Ezek szerint egyértelmű, hogy ez az összetevő felelős a hatásért.”

 

Forrás:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.