Ezek a gyógynövények javítják a memóriát

A fiatalok keményen tanulnak, hiszen a gondtalan egyetemi éveket félévente megszakítja egy-egy 2 hónapos, intenzív vizsgaidőszak.

Aki pedig olyan bátor és elszánt volt, hogy újévi fogadalmai között szerepelt egy új szakma elsajátítása, esetleg beiratkozott egy nyelvtanfolyamra, vagy csak régóta szemezett egy pár hónapos intenzív képzéssel, az könnyen találhatja magát újra a könyvek felett görnyedve.

Nem is gondolnánk, mennyire „berozsdásodtunk”, és már nem megy annyira könnyen a tanulás. Idegesek, feszültebbek vagyunk. Szükségünk van a jó memóriánkra és a koncentrációs képességünkre. Szerencsére pár gyógynövénnyel ezeket folyamatosan erősíthetjük.

Fotó: 123rf.com

Mely gyógynövények segíthetnek a tanulásban?

rozmaring vérkeringést serkentő hatása miatt jótékonyan hat a szívműködésre, csökkenti a vérnyomást, növeli az agyi erek vérellátását, élénkíti a memóriát.

fehér fagyöngyből készült tea csökkenti a vérnyomást, továbbá javítja a vérkeringést, és az érelmeszesedést is gátolja. Memóriavédő teaként is fogyasztható.

Az orvosi veronika értisztító hatású, javítja az agy vérellátását, így memóriazavar ellen is alkalmazható. Még az emésztést is javítja, ezért ilyen panaszok esetén is érdemes néha fogyasztani.

galagonya jótékony hatással van a fáradt, túlterhelt, stresszben élő szervezetre, rugalmasan tartja a szívizomsejteket, az érfalakat.

Kiváló agyértágító a veronikafű teája. Ez az egyik komponense a Tyúkhúros teakeveréknek (Érbarát tea) is, melyet szintén jó szívvel ajánlunk, napi egy csészével rendszeresen fogyasztva.

A sok kávé helyett fogyasszunk inkább zöld teát. A kávé koffeinje a gyomorban szívódik fel, a zöld teáé viszont fokozatosan és a bélben. A tea “koffeinje” a tein tehát egyenletesen és sokkal hatékonyabban élénkít: serkenti a szellemi teljesítőképességet, a gondolattársításokat, a koncentrálóképességet és elűzi a fáradtságot. Ráadásul a zöld tea tele van antioxidánsokkal.

gyógytea

Foto:123rf.com

Ha pedig nem jön álom a szemünkre, idegesek, feszültek vagyunk, érdemes hárs, kamilla, levendula, macskagyökér teát fogyasztanunk, melyek álmatlanságra, enyhe depresszióra is gyógyírok lehetnek.

Ezeken kívül fontos odafigyelnünk a megfelelő, vitamindús táplálkozásra és a mozgásra.

Forrás: gyorgytea.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.