Crazy tuning magyar módra

Itt a tavasz, lekerülnek a téli gumik, felkerülnek az alufelnik, előkerülnek a bika autók és hifik. Lássuk hogy egy adag megszállottsággal és kitartással milyen csodákat építhet régi autójából az, aki kedvet kap a tuninghoz!

A tizedik évfordulóját ünneplő Autó, Motor és Tuning Show-n jártunk, hogy együtt ünnepeljünk a járműfesztiválon a külföldi és magyar kiállítókkal. A Hungexpo 7 csarnokában több mint 2000 kiállított jármű volt, hatalmas show kíséretében. A hazai és nemzetközi tuning és hifi élet legütősebb alkotásai és vállalkozásai mind jelen voltak. A fesztiválhangulatú motoros kiállítás mellett részünk lehetett két látványos autós-motoros bajnokságban és megismerhettük az autós világ újdonságait.

crazy hungarians1

Az A-pavilonban kiállított márkák standjai külföldiek, magyarok vegyesen. A B- pavilonban viszont pár elborult tuningos srác várt minket, igazi őrültek a legpozitívabb megszállottakra jellemző módon:

Ők a Crazy Hungarians. Elkerített személyes Tuning klubjuk territóriuma eszméletlen volt. Azonnal feltűnt még az avatatlan kísérők számára is, hogy valami fergetegeset művelnek a kocsikkal. Együtt hihetetlen ütős felhozatalt raknak össze.

Olyannyira, hogy érdemes kicsit közelebbről megismerni az őrült csapatot!

A klub zártkörű, szigorúan meghívásos alapon működik, baráti alapú. Vagyis a közös hobbi és elhivatottság összehozott pár srácot, akik szeretnék megmutatni a tuningvilág iránt érdeklődőknek a legőrültebb és a legtutibb alkotásaikat. Azt, hogy ők hogyan képzelik el az autóépítést, tuningot.

Tuning előtt

Opel A Omega Tuning előtt

Tuning után

Opel A Omega Tuning után

Zsabit, a Crazy Hungarians klub vezetőjét kérdeztük, hogy honnan jött a Crazy név, és ha valaki kedvet kap, akkor  hol érdemes elkezdenie az autója tuningját?

Hogy miért pont Crazy? Csak mert kellőképp őrültnek és elszántnak kell lenni ahhoz, hogy minden szabadidőd és összegyűlt pénzedet egy autóba invesztáld. (nevet) Nem számít a márka, nem érdekes az autó kora, nem kell hibátlan fényezés vagy bivaly motor, a lényeg, hogy koppra legyen téve és az emberi jó ízlés határain belül mozogjon.

Tuning előtt

Tuning előtt

Tuning után

Tuning után

Fontos tudni, hogy ha valaki elkezdi, és ráérez a tuningra, akkor az átalakításnak szinte soha nincs vége. Mindig van jobb, újabb ötlet, amit szeretnénk megvalósítani. A klubunk lényege, hogy segítünk egymásnak az átalakításban. Klasszikus garázstuningot csinálunk. Hétvégente összejövünk a műhelyem udvarán, és amíg látunk, szerelünk, fúrunk, festünk. Szinte minden beépítés, elem saját készítésű, a lakatos munkák is. Igyekszünk olyan stílusokat, építéseket is megcsinálni, amiket mi találunk ki.

Opel B Omega Tuning előtt

Tuning előtt

Opel B Omega Beltér

Beltér

Opel B Omega nyertes felni

Opel B Omega nyertes felni

Tuning után

Tuning után

crazy hungarians 8

Ha valaki kedvet kap, hogyan kezdjen hozzá az autója tuningolásához?

Először is jó ha tudja, hogy ugyan mi őrültek vagyunk, azért a tuning nem csupán az elborult agyú emberek kedvtelése, hanem hasznos is. Első lépés az autónk állapotának felmérése, a hibák javítása, csak ezután van értelme belekezdeni a tuningba.

A fékrendszer az egyedüli olyan, amit önállóan is érdemes lehet tuningolni, ott mindig jobb, ha erősebb a gyárinál.

A chiptuning például a turbós (dízel és benzines) motoroknál hoz érezhető eredményt, és szerényebb fogyasztást. Egy szolid chiptuning után még nyilván nem, de komolyabb lóerőfokozás után már az izmosabb fékrendszert, a futómű és kuplung erősítését is meg kell oldani.

Ha már megvan a kellő motor és erő, akkor indulhat a tuning egy ültetőrugóval, vagy sportosabb lengéscsillapítók beszerelésével.

Az optikai tuningnál elborulhat az elme. Szinte minden agyament ötletet, praktikus és mutatós megoldást meg lehet valósítani baráti összefogással és egy kis tervezéssel az autó külsején és belsején is. Mi megosztjuk a feladatokat, ki mihez ért a legjobban, abban segít a másiknak. Így szinte minden autóban benne van a másik keze munkája is.

Forrás: