Top 10 tipp a nyári klimax tünetek enyhítésére

Az öltözködéstől az alvásig

A nyári meleg mindenkit megvisel, a klimax tünetek azonban fokozottabbá is válhatnak miatta. Hogyan segíthetünk magunkon a hőség idején?

A változókor időszaka szinte minden nő számára kihívás, hiszen nemcsak a test megy keresztül változáson, a lelket is megviseli a menopauza. A klimax eleve jár kellemetlen tünetekkel, ilyenek a hőhullámok, az alvászavarok és az éjszakai izzadás, de a hangulatváltozások is okozhatnak gondokat.

A klimax tüneteket a nyári hőség felerősítheti, ami nem könnyíti meg a dolgunkat. Tehetünk azonban néhány dolgot, hogy a panaszokat enyhítsük.

1. Réteges ruházkodás: a legegyszerűbben azzal készülhetünk fel a klimax tünetek és a hőség kombinációja okozta kellemetlen helyzetekre, ha rétegesen öltözünk, így bármikor felvehetünk vagy levehetünk egy ruhadarabot, igényeinknek megfelelően. Ne viseljünk olyan ruhákat, amelyeket nehéz fel- és levenni.

2. Vigyázzunk a bőrünkre: a menopauza idején vékonyabbá és érzékenyebbé válhat a bőr, s könnyen megkapja a nap, a víz kiszáríthatja, pattanások, hőkiütések alakulhatnak ki az izzadás miatt. Ezért fontos a megfelelő – lehetőleg természetes termékekkel történő – bőrápolás és a naptej használata!

Fotó: 123rf.com

3. Víz mindig legyen nálunk! A klimax tünetek közül egyik elsőszámú a hőhullám, amely ellen sokat segít, ha mindig hordunk magunknál egy kis palack vizet. A hőségben különösen jól esik, s jégkockákkal is fokozhatjuk a hatását. Tartsunk hideg vizet a hűtőben is, nagy mennyiségben!

4. Az ételek is legyenek hidegek: a hőség a legtöbb embert hideg, könnyed ételek fogyasztására készteti – ez a menopauza idején is igen jól jön nyáron. Kerüljük a nehéz, zsíros ételeket, s együnk inkább salátákat, hideg gyümölcslevest, válogassunk hidegtálakból.

5. Fűszert és koffeint csak módjával: a hőhullámok sok esetben rosszabbak lesznek, ha fűszeres ételt eszünk. Ezeket ezért érdemes kerülni. Előfordul, hogy a koffein is fokozza a hőhullámokat, ezért a hőség idején jobb minimálisra csökkenteni az ilyen italok fogyasztását.

6. Alkoholt ne igyunk: nyáron különösen nehéz megállni, hogy az esti partikon lecsússzon néhány pohár alkoholos ital, ám ezek szintén kiváltják a klimax tünetek fokozódását. Ha lehet, inkább az alkoholmentes változatokra voksoljunk.

7. Válasszuk a zsályateát: ha valami a tiszta víz mellett menopauza idején különösen javasolt, az a zsályatea. A klimax tünetek ugyanis fogyasztása hatására enyhülnek: kevesebb lesz az izzadás, a pórusok összeszűkülnek, vagyis csökkennek a hőhullámok és az éjszakai izzadás.

Készítéséhez elég egy evőkanálnyi zsályát leforrázni nagyjából 3 deci meleg vízzel, majd 10 percig állni hagyni a főzetet. Leszűrve fogyasszuk, tetszés szerint ízesítve, de ha lehetséges, cukor helyett mézet tegyünk bele. Napi 2-3 csésze a javasolt mennyiség.

Foto:123rf.com

8. Ne hagyjuk abba a mozgást! Bár a hőhullámok és az izzadás visszatarthatnak minket a sporttól, fontos a rendszeres testmozgás – az ugyanis vérkeringés-serkentő, de emellett segít megtartani és erősíteni az izmokat, s nem utolsósorban ösztönzi a fogyást. Természetesen inkább reggel és este sportoljunk, tekintettel a nagy hőségre.

9. A sport mellett legyen idő a stresszoldásra, relaxálásra: ha szorongunk, stresszelünk, azzal csak a klimax tünetek fokozódását érjük el. A meditáció, a légzéstechnikák, a jóga, a Tai Chi sokat segíthet, de a Jacobson-féle izomlazítás is jótékony hatással lehet egészségünkre, közérzetünkre.

10. A megfelelő alváshoz teremtsük meg a körülményeket: ha valóban pihentető alvásra vágyunk, működtessük a klímát, vagy legyen bekapcsolva a ventilátor a hálóban. Az éjszakai izzadás miatt érdemes csak egy lepedővel takaróznunk, ám minden eshetőségre felkészülve egy vékony takarót is tartsunk az ágy végében.

Korai klimax- vajon én is érintett vagyok?

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.