Hogyan éljük át a menopauzát – 3 lépésben?

Legyünk őszinték: amikor a testünkre gondolunk, leggyakrabban arra koncentrálunk, hogyan néz ki, és nem arra, mire képes. Ennek a nézőpontnak azonban súlyos hatásai lehetnek, amikor szembekerülünk a menopauzával.

Az, hogy hogyan tekintünk a testünkre, sokban meghatározza, mennyire vesszük jól az akadályokat menopauza idején.

A Journal of Health Psychology szaklapban megjelent tanulmány arra világít rá, hogy azok a nők, akik fizikai megjelenésükkel túl sokat foglalkoznak, sokkal negatívabban állnak hozzá, amikor jelentkezik a változókor. A menopauza kezelése igen nehéz számukra.

Hogy ezt bizonyítsák, a kutatók 270, középkorú hölgyet kérdeztek meg olyan témákban, mint a testkép illetve a menopauza kezelése, sőt mélyebb interjúkat is készítettek egy maroknyi résztvevővel. Sajnos, kiderült, hogy azok a hölgyek, akik negatívabban álltak a menopauza jelentkezéséhez, sokkal inkább szenvedtek mentális és fizikai egészségügyi problémáktól a menopauza éveiben.

Foto:123rf.com

De mi is az összefüggés?

Megjelenésünk (a szexhez való kedvet és a hangulatot nem is említve) megváltozik a változókorban. Ezért aztán a hölgyek, akik korábban azt élvezték, hogy megjelenésükkel figyelmet keltenek, a menopauza jelei és az öregedés iránt rendkívül negatív érzéseket táplálnak – mondta el a tanulmány vezetője, Helena Rubinstein, PhD, a Cambridge-i egyetem pszichológia karának professzora.

A rossz közérzet nem az egyetlen probléma. Rosszabb fizikai tünetekről számolnak be azok a nők, akik negatívabban állnak a menopauzához – tette hozzá a szakember. Természetesen nem mindig könnyű a fizikai változásokkal szembesülni.

Foto:123rf.com

Mi segíthet, hogy a menopauza kezelése könnyebb legyen lelkileg?

1. Változtassuk meg hozzáállásunkat!

A menopauza az élet egy szakasza, és nem egy betegség – mondta el Helena Rubinstein. – Aki jóval elfogadóbb a változásokkal szemben, annak a szervezete gyorsabban is alkalmazkodik. „A hölgyeknek nem kell elhagyniuk magukat, az edzőtermet megadóan mamuszra és csokoládémajszolásra cserélniük. Csupán realisztikusabban kell a dolgokhoz hozzáállni, és nem csak a kinézetükre összpontosítani, mintha az lenne az élet értelme.”

A változókor után lévő nőknél 3 típusú klinikai változás létezik, amely az arcbőr öregedésével jár: atrófia, megereszkedés és szárazság. Az alábbiakban mindegyik okát részletesen elmagyarázzuk.

Menopauza: minden amit a bőr változásairól tudni kell

2. Tájékozódjunk!

Teljesen természetes, hogy úgy érezzük, ambivalens, ami történik. A legjobb megoldás az, ha mentálisan felkészülten állunk a változásokhoz. Jobban, mint amennyire egy fiatal lány fel tud készülni a pubertáskorra.

3. Nézzük a menopauza jó oldalát!

Életünk mostantól felszabadultabb lesz a reproduktív évek bonyodalmaihoz képest – vélekedik Margery Gass, a North American Menopause Society ügyvezető igazgatója. – Nem tervezgetjük a terhességet, valószínűleg már nem vagyunk elfoglalva a gyerekek nevelésével sem, hiszen kirepültek – fordítsunk hát időt arra, hogy megtervezzük, milyen tevékenységeket élvezhetünk ki középkorúként (például a wellnesst). Mit tehetünk, amivel egészségesebbek leszünk életünk hátralevő részében? Mi az, amit korában sosem csináltunk, nem próbáltunk ki, és szeretnénk megtenni? Hogyan éleszthetnénk fel régi kapcsolatokat, vagy találhatnánk újakat? Számos dolog van, ami ebben az életkorban nyer igazán értelmet. Használjuk ki a lehetőséget!

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.