Michelle Obama egészségpaktuma

Az amerikai First Lady bejelentette, hogy a Wal-Mart hipermarketlánc csökkenti az üzleteiben árult élelmiszerek só-, cukor- és transzzsírtartalmát, s egyúttal a zöldségek és gyümölcsök árát is.

A washingtoni bejelentés annak az országos egészségtudatosság-kampánynak a keretében történt, amelyet az amerikai elnök felesége a gyermekkori elhízás ellen indított. Mint arra a The Washington Post rámutatott, Barack Obama néhány évvel ezelőtt még csak nem is volt hajlandó vásárolni a láncnál, amely hetente tizennégy millió vásárlót szolgál ki.

Az üzletlánc az Egyesült Államok legnagyobb zöldség-kiskereskedelmi hálózata, amely mintegy hatvanezer beszállítóval szerződött. A cég ráállt, hogy az üzleteiben forgalmazott csomagolt termékek sótartalmát 2015-ig huszonöt, cukortartalmát pedig tíz százalékkal csökkentse. Azokat a termékeket, amelyek megfelelnek ennek a vállalásnak, megkülönböztető címkékkel látják el.16031A Wal-Mart öt évvel ezelőtt kínos konfliktusba került a demokratákkal, amikor Hillary Clinton, aki akkor még New York állam szenátora volt, visszafizette a cégnek a számlájára befizetett kampány-hozzájárulást, mert a dolgozók szakszervezete hiába próbálkozott meg magasabb béreket és kedvezőbb egészségbiztosítási feltételeket kicsikarni az üzletláncból.

Michelle Obama, férjének 2008-as elnökválasztási kampánya idején lemondott arról az állásról, amelyet a Wal-Mart egyik beszállítójának igazgatótanácsában betöltött. Amerika első családjának ezentúl nem lesz nehéz dolga, ha a sokáig elkerült Wal-Martban akar majd vásárolni; a cég ugyanis, amely hagyományosan a vidéki és a külvárosi jelenlétre összpontosított, bejelentette, hogy hamarosan négy üzletet hoz létre Washingtonban.

Forrás: