Menstruációs szegénység – Segíts leküzdeni!

Még tart az Always és a Magyar Vöröskereszt jótékonysági programja az iskoláskorú lányok megsegítésére

A Procter&Gamble menstruációs szegénységgel kapcsolatos legfrissebb felmérése szerint Magyarországon 5-ből 1 lány feltehetően azért hiányzik az iskolából menstruációja alatt, mert nem áll rendelkezésére semmilyen alapvető női higiénés termék.

Az Always és a Magyar Vöröskereszt ezért februárban ismét elindította #NeMaradjLe adományozási kampányát, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet erre a problémára és az adománnyal enyhítse ezt.

A programhoz február 1. és március 15. között bárki csatlakozhat mindössze egy Always betét vásárlásával vagy egy #Always #NeMaradjLe hashtagekkel ellátott fotó Facebookon vagy Instagramon történő megosztásával. A program nagykövete idén is Ábel Anita, aki szívügyének tartja, hogy a kezdeményezést minél több emberhez eljuttassa, és így a lehető legtöbb lánynak segítséget nyújthassanak.

A menstruáció a mai napig tabu téma nagyon sok országban, így hazánkban is, és ez – főleg a pubertáskorban lévő lányok esetében – gyakran negatív következményekhez vezethet. Még a legfejlettebb országokban is előfordulhat, hogy iskolás lányok azért hiányoznak az iskolából, mert nem jutnak hozzá az alapvető női higiénés termékhez. Betét vagy tampon hiányában a fiatal lányok sok esetben rosszabb minőségű betéteket vagy textíliát használnak azokon a napokon. Ez a probléma jelentősen befolyásolja nemcsak a kényelem érzetet, de hatással van az önbizalmukra is. A gyakori iskolai hiányzás miatt a lányok nemcsak a tanulásban maradhatnak le, de kimaradhatnak a baráti találkozásokból, programokból, amely mind fontos része a pubertáskori önbizalomépítésnek. Magyarországon ez a probléma 5-ből 1 lányt érint.

Együttműködésben a Magyar Vöröskereszttel, a női higiéniai termékeket gyártó Procter&Gamble idén is elindította az Always #Nemaradjle kezdeményezését, hogy segítsen azokon az iskolás lányokon, akik nem engedhetik meg maguknak az alapvető női higiénés termékek vásárlását.

A kezdeményezést idén is bárki támogathatja február 1. és március 15. között: bármely boltban történő Always betét vásárlása, vagy a Facebook és Instagram oldalakon #Always #NeMaradjLe hashtaggel ellátott fotók megosztása után a P&G 1-1 adományt juttat el a rászoruló lányoknak a Magyar Vöröskereszt segítségével.

A Magyar Vöröskereszt az adományozott termékeket a 2020 októberében és novemberében folyamatosan juttatja el a kiválasztott iskolák részére a tavaly ősszel országos szintre emelt #Lánybólnővé kampányuk folytatásaként, mely a tisztasági szerek biztosítása mellett az edukációra is nagy hangsúlyt fektetett. A becslések szerint akár hatszázezer betétnyi támogatás is összegyűlhet a vásárlók segítségével a program végéig, amivel közel másfél-kétszer annyi lánynak lehetne támogatást nyújtani, mint tavaly.

“Nőként és lányos anyaként úgy érzem, kötelességem segíteni a fiatal lányokat, és támogatni egy olyan kezdeményezést, amely egy igen érzékeny problémán igyekszik segíteni”  – mondta Ábel Anita, a program nagykövete. – “Hiszem, hogy szükség van az őszinte, nyitott beszélgetésre, a megfelelő felvilágosításra, a tájékoztatásra, és a téma iránt való figyelemfelkeltésre. Ez pedig nemcsak azokon a területeken fontos, ahol a diáklányok a menstruációs szegénység miatt hátrányos helyzetbe kerülnek. Örömmel álltam idén is a program élére, mert az Always #NeMaradjLe kampánya jelentős lépés a menstruációs szegénység visszaszorítására.”

Forrás: https://napidoktor.hu/index