eHealth 2011 – TeleMonitoring az aktív és egészséges idősekért

Az eHealt week 2011 egyik előadása az idősek ellátására koncentrált és egy európai szintű hálózat kifejlesztését és használatát javasolta az idős emberek kényelmesebb ellátására.

A világ legkorszerűbb egészségügyi technológiáiról és fejlesztéseiről kaphat kimerítő információkat az, aki ellátogat az eHealt week 2011-re. Az szekciógyűléseket meghallgatók többek között olyan tárgykörökben juthatnak hozzá a legfrissebb információkhoz, mint a betegek hozzáférése az egészségügyi adataikhoz, egészségügyi IT infrastruktúra felkészítése, elektronikus, távmonitoring, betegek öngondozása, időskori ellátás otthon és kórházakban.

Az Európai Innovációs Partnerség (EIP) az Aktív és Egészséges Idősödésért (European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing – Hospital & Homecare) címmel megtartott előadás fő kérdése, hogy az aktív és egészséges öregedés, mint eszköz korszerűsítésre szorul. Fejleszteni kell az egészségügyi és szociális ellátórendszert, üzleti modelleket kell kialakítani, korszerűsíteni és nemzetközivé kell tenni az e-egészségügyi nyilvántartást.

Az EU polgárait egy közös egészségügyi rendszer alá kellene bevonni, hogy aktív és egészséges öregkort élhessenek meg. Ehhez négy alapvető lépést kell megtennie minden országnak. Össze kell kapcsolódniuk, át kell hidalni a hiányosságokat, meg kell könnyíteni a bővülést és jobb feltételeket kell biztosítani az innovációs partnerségben.

idosek_4802

Sajnos számos nehézséggel kell szembenézni. Olyan akadályokat kell legyőzni, mint a finanszírozás mibenléte, a felhasználók bevonásának és a képzéseknek a hiánya, a nem egyértelmű szabályozások, a szabványok hiánya.

Joan Cornet i Prat a TicSalut Alapítvány vezérigazgatója szerint túl sok idő megy el azzal, hogy az idősek bemennek a rendelőbe, majd feleslegesen várnak arra, hogy mondjuk megmérjék a vérnyomásukat, nem is beszélve arról , hogy a konzultáció nagy részét az adminisztráció teszi ki. Az első lépés az kellene legyen, hogy a kórházak megváltoztatják a gazdálkodásukat, hogy lerövidülhessen a rendelési idő.

John Turner a NHS24 (Health Information and Self Care Advice for Scotland – Skóciai Egészségügyi Információs és Öngondozó Tanácsadás) vezérigazgatója a TeleMonitoring és a TeleCare Skóciában már működő modelljét mutatta be. A szolgáltatás nem csak a „távrendelést” teszi lehetővé, de a honlapon található számos öndiagnosztizálást segítő alkalmazás segítséget nyújt abban is, hogy hova kell fordulni és milyen segélyszámot kell hívni.

A TeleMonitoring egy orvosi gyakorlat, ami a betegek vizsgálatát távolról tudja megoldani. Legyen az ok az idő hiánya, a távolság vagy az idős páciens állapota. A számos elektronikai mérőeszköz elhelyezése után a páciens telefonon tud konzultálni az orvosával. A beépített szoftver rögzít minden adatot és ennek alapján határozzák meg a kezelési formát.

 

Előadók

Joan Cornet i Prat: vezérigazgató – TicSalut Alapítvány, Katalán régió, Spanyolország

Marianne Olsson: vezető tanácsadó – Sörmland megyei kirendeltség, Svédország

Alberto Sanna: igazgató – E-services for Life and Health (E-szolgáltatások az Életért és Egészségért), San Raffaele, Olaszország

Tomasz Szelagowski: főigazgató – Federation of Polish Patients (Lengyel BEtegszövetség), Lengyelország

John Turner: vezérigazgató – NHS24 – Health Information and Self Care Advice for Scotland (Skóciai Egészségügyi Információszolgáltató és Öngyógyító Tanácsadás), Skócia

Forrás:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.