A vezetéknév és a vásárlási szokások

Hatással van a felnőttkori vásárlási szokásainkra az, hogy milyen betűvel kezdődött gyermekkorunkban a vezetéknevünk.

Amerikai kutatók azt tapasztalatai szerint minél hátrébb van valakinek a születési neve az ábécérendben, annál hamarabb dönt egy-egy termék megvásárlása mellett. A házasságkötéskor felvett nevekkel kapcsolatban azonban nem találtak ilyen összefüggést.

A kutatók ? Kurt A. Carlson a Georgetown Egyetem -, és Jacqueline M. Conrad, a Belmont Egyetem munkatársa ? azzal magyarázták a különös eredményt, hogy azt, akinek a neve hátrébb van az ábécében,  gyermekkorában gyakrabban állították a sor végére, vagy ültették hátra a tanteremben. ?A gyermekek a kapott bánásmód alapján fejlesztik ki az időn alapuló reakcióikat.? ? írják tanulmányukban a kutatók.16217?Mivel úgy érzik, igazságtalanság történt velük, ezt gyors mozgással, később pedig hamarabb történő vásárlással kompenzálják. Azok viszont, akik neve elöl van, annyira hozzászoktak ahhoz, hogy elsők legyenek, hogy nem izgatja őket annak a lehetősége, hogy vásáláskor személyes döntéseket hozhatnak; így aztán ?későn vásárolnak?.?

A kutatók azt a következtetést vonták még le, hogy az ?ábécérend végén álló fogyasztók? azok, akik tülekednek a piacon és az árleszállítások alkalmával, és akik úgy foglalnak jegyet egy koncertre, hogy egészen biztosan az első sorban ülhessenek. A tanulmány a Journal of Consumer Research számában fog megjelenni.

Forrs:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.