Pörögjünk ezerrel a jobb hangulatért!

Az erőteljes testedzés és mozgás fokozottabban javítja a kedélyállapotot, mint a kevésbé kimerítő változata, állítja egy új tanulmány.

Jó hangulat-erős edzéssel

Brit kutatók 11 visszafogott életet élő embert vizsgáltak meg, akik közül néhányan lazább, mások erőteljesebb edzéseket folytattak. Hangulatukat felmérték az edzés előtt, alatt, közvetlenül és 20 perccel utána.

A résztvevők sokkal negatívabb hangulatot tapasztaltak edzés közben és közvetlenül utána, azokhoz képest, akik semennyit, vagy csak alig mozogtak. 20 perccel a megterhelő torna után azonban jelentősen vidámabbak lettek. Ez azonban nem jelentkezett azoknál, akik csak keveset edzettek, vagy egyáltalán nem.

Foto:pixabay.com

A tanulmányt a Brit Pszichológus Társaság éves gyűlésén tették közzé Glasgow-ban. A kutatás előzetes jellegűnek számít, mivel nem olyan részletes, ami már elég lenne egy lektorált szaklapban való megjelenéshez.

“Az eredményekből leszűrhető, hogy milyen intenzitással javasolt edzeni a jobb kedv érdekében, mely gyakran jelentkezik mozgás után.– mondta a Manchester Metropolitan Egyetem munkatársa, Dr. Nickolas Smith. “Az is kiderül, hogy akik elkezdik a rendszeres testedzést, milyen érzésekre számíthatnak mozgás közben, ha azt szeretnék, hogy utána jobb legyen a közérzetük.”

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.