MBCT-vel a fülcsengés ellen

Mi történik, ha megpróbáljuk elfogadni a fülcsengést ahelyett, hogy harcolnánk ellene? Egy brit tanulmány szerint ez a megközelítés eredményesebb lehet a fülcsengés enyhítésében.

A mindfulness-alapú kognitív terápia (MBCT) egyesíti a meditációs gyakorlatokat a kognitív viselkedésterápiával. Ez az önismeret-fejlesztő, tudatos figyelemszabályozó módszer segíthet, ha például stressztől, szorongástól, depressziótól, alvászavaroktól szenvedünk, és a Bath Egyetem tanulmánya szerint hatásos lehet fülcsengés esetén is.

Closeup shot of a woman in sportswear sitting on a pink mat and doing yoga

Sok esetben ajánlják a tinnitusban szenvedőknek a relaxáción alapuló gyógymódokat, ám a kutatók szerint az MBCT nagyobb mértékben és tartósabban csökkentheti a fülcsengés súlyosságát. Ugyanakkor mindkét terápiáról kimutatták, hogy enyhíti a fülcsengés okozta panaszokat, a tinnitus okozta pszichés stresszt, a szorongást és a depressziót.

Az MBCT megtanít, hogyan fogadjuk el a fülcsengést ahelyett, hogy küzdenénk ellene vagy elfednénk. Nem az a célja, hogy megváltoztassa a fülcsengés természetét vagy hangját, hanem abban segít, hogy a fülcsengés súlyossága annyira enyhüljön, amely szinten már nem zavaró.

Az eredmények tükrében a kutatók arra biztatnak mindenkit, akinél a jelenlegi terápiák nem váltak be, hogy próbálják ki az MBCT-t a fülcsengésük enyhítésére.

Forrs: Minden, ami hallás


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.